Ga naar inhoud

Mijn foto's (jpg) verdwijnen van de computer!


anoniem

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk bedoelt andre@home: Gebruik je de backup van jouw foto's. Heb je dit alleen met foto's? Of ook met andere data bestanden? Wellicht wordt het tijd de harddisk te testen met de diagnostische software van de fabrikant. Deze kun je onder andere downloaden bij de fabrikant van de harddisk. Ook staan deze op de [url=http://www.ultimatebootcd.com/]Ultimate Boot CD.[/url] Want er zouden wel slechte sectoren op de harddisk kunnen zijn ontstaan. Veder zou je nog kunnen kijken, of er nog iets te redden is van de beschadigde foto's, via deze hyperlink [url=http://www.all-freeware.com/results/free/jpg/recovery]Freeware: Free Jpg Recovery.[/url]
Link naar reactie
Een externe schijf van 500GB kost geloof ik 6 tientje.... Er is gewoon geen excuus meer om geen backup te hebben. Weet je weinig van PC's dan heb je voor ca 15 euro Computers voor Dummies.. Daar staat het allemaal vast in uitgelegd.. Dus voor een "investering" van 75 euro kan 10-20% van het forum, nl met dit soort vragen, opgedoekt worden.... 8)
Link naar reactie
[quote:5203c0f80e="andre@home"]Een externe schijf van 500GB kost geloof ik 6 tientje.... Er is gewoon geen excuus meer om geen backup te hebben. weet je weinig van PC's dan heb je voor ca 15 euro Computers voor Dummies.. daar staat het allemaal vast in uitgelegd.. Dus voor een "investering" van 75 euro kan 10-20% van het forum, nl met dit soort vragen, opgedoekt worden.... 8)[/quote:5203c0f80e] Aardig zo'n antwoord... :roll: Dacht dat een forum er was om elkaar te helpen.... Ben er ondertussen uit dat ik met Ghost kan back-upen (zei iemand), dus dat ga ik voortaan maar af en toe doen. Eeven uitzoeken hoe dat moet. Ik heb een externe schijf van 300G trouwens. Daarop staat wel een kopie van mn fotos. Ik zie dat daar ook fotos missen maar die hebben sommige nog wel een aantal MB of KB dus die ga ik proberen te recoveren. Bedankt Jolo en Gerben :) Oja ik heb het inderdaad alleen met fotos voor zover ik weet. Ik ga even opzoeken welk merk de harde schijf is!
Link naar reactie
[quote:b3f8544f91="Zucht"]Aardig zo'n antwoord... :roll: Dacht dat een forum er was om elkaar te helpen.... [/quote:b3f8544f91]Het antwoord was duidelijker geweest als je dat van die harde schijf ook vermeld had... ipv vermeld je wel dat je een leek was... Dat laatste was dus echt non-info... die info van die externe harde schijf was prima info geweest. Je bent wel geholpen... maar ja een beetje kritisch mag je toch ook wel zijn... dat dwingt de vraagsteller tot beter nadenken over zijn vraag ipv alleen maar klakkeloos doen wat hier geadviseerd wordt..... Op een forum is het normaal dat je elkaar al dan niet kritisch... helpt daarvoor hoef je niet te bedanken... (de "boodschap" was anders heus wel duidelijk)
Link naar reactie
Vind het geen non info hoor. Het voorkomt dat mensen denken dat je overal heel veel vanaf weet en allemaal moeilijke dingen gaan roepen die ik dan niet snap en ze het vervolgens nogmaals moeten uitleggen. Had niet het idee dat mijn externe schijf er iets aan zou teovoegen aangezien het mij om het probleem gaat op mijn C schijf daar staan de fotos op. Op mn externe staat slechts een copie van een gedeelte. Ik ga aan de gang met de hulp van de andere heren en hoop dat ik iets kan oplossen.
Link naar reactie
ik zou maar niet als leek met Ghost een back -up maken . je kan beter met maxblast aan de gang gaan als je disk van het merk maxtor of seagate is . is gratis en in het Nederlands . en werkt op elke Windows versie en nu de vraag hoe kom ik er achter wat het merk disk er in de pc zit . dat is te vinden in het bios . en dan zeker de vraag hoe kom ik in het bios . door op F1 of del te drukken tijdens het booten . als dat allemaal te veel is . download dan het progg Everest http://majorgeeks.com/download4181.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...