Ga naar inhoud

Herstel van CF-kaart


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een CFII-kaart vol foto's van mijn digitale camera. Bij het overzetten naar een PC vanaf de camera ging iets mis. Nu heb ik al een aantal programma's gevonden die de bruikbare zaken "redden" en overzetten naar PC. Maar wat ik zoek is een, gratis, progje waarmee de FAT en/of MFT hersteld worden, zodat de kaart weer als origineel is, en de inhoud weer afleesbaar. Waar vind ik dat?
Link naar reactie
[quote:6faa8ad36a="andre@home"]Ik heb zeer goed ervaringen met Photorec. http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec Het lijkt ouderwets maar doet zijn werk[/quote:6faa8ad36a]Inderdaad een goed programma. Mocht het je lukken alle foto's te redden, dan daarna het kaartje formatteren. Meestal treedt een leesfout niet zomaar op. Er is een kleine kans dat het kaartje stuk is of is de kaart er even uitgetrokken oid?
Link naar reactie
[quote:e6bd0e181f="HvD"]Ja, maar dan ben ik alles kwijt.[/quote:e6bd0e181f]Formatteren is vaak niks anders dan de schijf ogenschijnlijk leegmaken van bestanden. Photorec kan in dat geval vaak nog steeds de bestanden terug vinden, zolang die maar niet zijn overschreven. Wanneer een schijf echt leeg moet, dan moet er daadwerkelijk 'onbruikare' data op de hele schijf gezet worden. Daarvoor bestaan speciale programma's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...