Ga naar inhoud

CD en DVD drive geel uitroepteken in Device Manager


anoniem

Aanbevolen berichten

Problemen begonnen met het niet aanwezig zijn van de beide drives (Cd-ROM en DVD-write) in Windows explorer. Geel uitroepteken voor beiden in Device Manager. Daarna traden van allerlei andere problemen op totdat de computer alleen nog reageerde op resetten van de BIOS en instellingen daarvan mogelijkwaren, en daarna gebeurde er niets meer. Geen beeps, geen beeld, alleen even de leds op beide drives en het continue aanblijven van de HD led. Nieuw mobo erin met oude uP en geheugen. Windows kwam in een bootloop. WindowsXP een repair (not recovery) gedaan, windows geactiveerd en werkt, maar beide drives nog steeds een geel uitroepteken. uninstall en reboot, geen soelaas. Updated MBAM gedraaid, vond een worm, verwijderd, geen soelaas. Beide drives staan op IDE2 en worden in de BIOS herkend als (beiden) ATAPII CDROM. Boot scherm gaat zo snel voorbij dat niet duidelijk is te zien, maar ik weet haast zeker dat beide drives worden herkend. Een bootable CD in de drive bij booten start normaal op. Dus het probleem zit in Windows. Hoe kan ik dit oplossen? Ik draai WinXP prof SP2 perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...