Ga naar inhoud

Windows 7 ruimte vrijmaken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb windows 7 een maand of 6 op een partitie van 50 gb staan maar deze begint te vol te raken. Mijn documenten, downloads, enz staan reeds op een andere paritie. De windows map zelf is ondertussen 20 GB, 6 gb aan 'files' (dus pagefile en hyberfile) 5 gb program data, 3.5gb program files (installshield information, common files, office, adobe, nvidia), 800 mb program files. Heeft iemand een idee hoe ik wat ruimte kan winnen. Bij windows xp was het mogelijk backups van updates te deleten, maar ik komhier op google voor windows 7 niks voor tegen. Inhoud windows: Winsxs 6,8 installer 5,1 system32 3,4 assembly 1,3 syswow64 1,2 Alvast bedankt:).
Link naar reactie
[quote:d7848af52b="MV-Software"]Maak de partitie groter? Of zorg dat je op de partitie waarop je Windows hebt geinstalleerd ook daadwerkelijk alleen Windows installeert, installeer de rest van je programma's op een andere partitie. Zorg dus dat je alleen Windows + eventuele updates op de partitie installeert en niets anders.[/quote:d7848af52b] Zit eigenlijk niet te wachten op het resizen van mn paritie, dit brengt toch altijd een risico met zich mee [dat het mis gaat] en dat is met raid altijd een heel gedoe om je paritie tabel dan weer goed te krijgen. De laatste keer dat ik een paritie weghaalde om vervolgens samen de vrije ruimte bij mijn laatste partitie te voegen was ik een week bezig omdat mijn schijf ineens als 2 TB te boek stond terwijl deze eigenlijk 1 TB was, met als gevolg dat elke partiesoftware met een BSOD komt waarna ik een week bezig was om het te herstellen. Alle software staat al op een andere partitie, alleen adobe, nvidia, office en wat kleine zaken zoals winrar staan op C. Ik hoop eigenlijk toch die windows map wat te kunnen downsizen, kan met niet voorstellen dat windows 7 niet langer al die update backups bewaard zoals xp dit doet. Ik zou misschien wel kunnen proberen die appdata te verplaatsen (als dit mogelijk is). edit: heb ondertussen programdata van 5,6 gb naar 1,6 gb gekregen. Dit door de replay map van de games Dirt2 en F1 2010 te verplaatsen met mklink (2gb per game).
Link naar reactie
[quote:7f19d1bdc2="jolo"]Om ruimte vrij te kunnen maken in Windows 7, zou je ook nog deze topic kunnen checken http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1432983[/quote:7f19d1bdc2] Had ik al even gekeken, treesize gebruik ik al en defragmentatie waar nodig (maar dit gaat geen 4 gb opleveren:P). Kan iig even vooruit door die 4 gb van codemasters die nu weg is.
Link naar reactie
[quote:d211ed5449="sdk"]Alle software staat al op een andere partitie, alleen adobe, nvidia, office en wat kleine zaken zoals winrar staan op C. {.....} edit: heb ondertussen programdata van 5,6 gb naar 1,6 gb gekregen. Dit door de replay map van de games Dirt2 en F1 2010 te verplaatsen met mklink (2gb per game).[/quote:d211ed5449] Dus je had wel games op C staan? Hoe groot is/zijn je hdd('s) als ik vragen mag?
Link naar reactie
[quote:c8953762d6="MV-Software"][quote:c8953762d6="sdk"]Alle software staat al op een andere partitie, alleen adobe, nvidia, office en wat kleine zaken zoals winrar staan op C. {.....} edit: heb ondertussen programdata van 5,6 gb naar 1,6 gb gekregen. Dit door de replay map van de games Dirt2 en F1 2010 te verplaatsen met mklink (2gb per game).[/quote:c8953762d6] Dus je had wel games op C staan? Hoe groot is/zijn je hdd('s) als ik vragen mag?[/quote:c8953762d6] Nee dit zijn tijdelijke bestanden die ongevraagd op C worden geplaatst (C:\ProgramData\Codemasters\DiRT2\DataCache\ ). De games zelf zijn 2 x 10 gb en staan gewoon op de F schijf. Normaal (95%) komt deze data in mijn documenten (welke op E staat) maar dit bleek een uitzondering te zijn. Ik wil je best wat info geven; mijn primaire schijf is een raid array van 1 TB met de verdeling 50 (win7),30 (xp) ,200 (programmas+mijn documente),350 (games),300 (downloads). Maargoed vraag me nog steeds af of bij windows 7 ook update backups te deleten zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...