Ga naar inhoud

Download locatie instellen in IE


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende eigenaardigheid. Zoals bekend kun je een alternatieve downloadlocatie instellen in IE. i.p.v. de gebruikelijke locatie: C:\users\naam\downloads heb ik via de registersleutel: Hkey_Current_User\Software\Microsoft\Interne Explorer de locatie D:\Downloads ingesteld. Voor zover deze sleutel niet aanwezig is kun je er een aanmaken met de naam Download Directory. Het vreemde is echter dat deze locatie steeds weer wordt aangepast naar de standaard locatie. Weet iemand hoe dit kan? En nog belangrijker: hoe voorkom je dit.
Link naar reactie
Ja Derk, ik ben ook leergierig! Ik gebruik normaal Forefox en daar kun je de download-locatie in het programma zelf instellen. Wel zo gemakkelijk! Ik was ook wel een beetje nieuwsgierig naar IE 9 dus vandaar dat ik (tijdelijk?) geswitcht ben. De vraag gaat echter over IE 8. Ik kan tot op heden ook nog niet achterhalen wanneer het zich voordoet, in ieder geval niet na elke herstart, daat makt het des te vreemder vind ik. IE8 is toch ook niet zo intelligent dat hij na een paar dagen denkt: goh, laat ik de gebruiker eens even op het verkeerde been zetten!
Link naar reactie
Derk, je had het bij het rechte eind. Ccleaner is de boosdoener/veroorzaker! Het is trouwens zo dat Ccleaner de gehele sleutel verwijdert! In mijn IE8 was de sleutel standaard net aanwezig dus heb ik die zelf aangemaakt. Als ik in Ccleaner de 5e optie:"Recente locaties van gedownloade bestanden" uitvink blijft de sleutel staan. Ik ben er alleen niet achter gekomen waarom de sleutel de ene keer zich aanpast en de volgende keer compleet weg is. Ik vind het overigens wel en beetje vreemd, ik heb Ccleaner nog nooit op dergelijke rariteiten betrap terwijl ik het al jaren gebruik. Ik zat dus absoluut niet in die richting te denken.
Link naar reactie
Mysterie opgelost! Ik ben in het register op zoek gegaan naar mogelijk andere sleutels die de locatie eventueel kunnen beïnvloeden. En die is er! Hkey_Current_User\Software\Microsoft\Wndows\Current Version\Explorer\Shell Folders In deze sleutel staan alle locaties van downlods, pictures enz. Als je daar de locatie aanpast en vervolgens Ccleaner draait dan is de gehele sleutel uit de eerstgenoemde sleutel verwijdert maar blijft hij in de laatste staan, waardoor gedownloade bestanden alsnog op de gewenste locatie terecht komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...