Ga naar inhoud

Windows XP mce


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit hier met een PC met een XP licentie voor de MCE versie. Nu heb ik zelf wel een OEM CD voor Pro en Home, maar niet voor MCE en de eigenaar heeft helaas geen back-up gemaakt. Weet iemand of ik met deze licentie ook een "gewone" XP kan installeren, het maakt me daarbij niet zoveel uit of het home of pro wordt, of ben ik gebonden aan deze MCE versie ?
Link naar reactie
[i:1178b30b3e]Volgens mij kun je gewoon een legale XP of andere Windows erop zetten alleen moet je dan waarschijnlijk wel alle drivers handmatig installeren. Ik heb in het verleden al eens een illegale XP geínstalleerd en gelijk daaroverheen een legale Vista en die aangemeld en dat ging goed en toen heb ik met Drivermax de drivers er op gezet wat ook perfekt ging. Ik moet wel aanmerken dat het toen om een Packard Bell laptop ging [/i:1178b30b3e]
Link naar reactie
Je kunt de MCE licentie kode NIET met een XP pro cd gebruiken om zo xp pro te installeren. MCE is dan wel XP pro met extra's, maar de mce licentie kode is zo opgebouwd dat dit alleen bij mce past/pakt. Stel je pakt een xp pro oem cd en gebruikt de mce kode (dat doet die gewoon hoor), dan komt toch echt na verloop van tijde de vraag van "plaats cd2"voorbij.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...