Ga naar inhoud

NTLDR ontbreekt + koude opstartproblemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met een pc die blijft zeggen dat de ntldr ontbreekt. Op Google heb ik natuurlijk al gezegd en verschillende dingen geprobeerd. Het gaat om een systeem met een 60 GB harddisk verdeeld in 3 partities waarvan er op eentje een besturingssysteem (Windows XP) staat. Het gaat wel om een oudere installatie aangezien de harddisk in FAT32 geformatteerd. [list:4c4ab41fab]Copy F:\I386\ntldr C:\[/list:u:4c4ab41fab] [list:4c4ab41fab]Copy F:\I386\ntdetect.com C:\[/list:u:4c4ab41fab] [list:4c4ab41fab]bootcfg /rebuild[/list:u:4c4ab41fab] [list:4c4ab41fab]chkdsk /r[/list:u:4c4ab41fab] [list:4c4ab41fab]fixmbr[/list:u:4c4ab41fab] [list:4c4ab41fab]fixboot[/list:u:4c4ab41fab] Dit zijn een aantal commando's die ik heb geprobeerd, ze doen allebei wat ze moeten doen maar de melding ntldr onbreekt blijf ik krijgen. Ik heb het systeem opgestart met ERD commander (boot CD) en daarmee geprobeerd de boel te verstellen, maar niets werkt. De harddisk werkt goed want ik heb hem via USB aangesloten op een andere pc en de harddisk werkte gewoon. Heb ook op deze pc de harddisk gecontroleerd en herstelt maar niets werkt. Dit probleem is inmiddels opgelost door een nieuwe installatie. Met vriendelijke groet, Kevin
Link naar reactie
Ik heb inmiddels de pc maar opnieuw geïnstalleerd omdat niets meer hielp. Maar nu kom ik het volgende probleem en hopelijk laatste tegen. Als ik de computer een nacht af laat koelen en de volgende morgen weer aanzet, moet ik de pc 9 keer(!) opnieuw aan en uitzetten voordat ik beeld heb. Het gekke is dat als de pc nog warm is zeg maar deze het wel meteen doet. Verder heb ik geen problemen alleen flikkert het scherm, dit kan niet aan het scherm liggen wat er zitten meerdere pc's op dit beeldscherm aangesloten en op de andere pc is het beeld gewoon normaal. Nu dacht ik zelf zou de video chip misschien aan het eind van zijn latijn lopen? Of is het een andere probleem. Hieronder de resultaten van de starts na een nacht afkoelen. [list:e814569199]1e start: zwart beeld (geen doorstart)[/list:u:e814569199] [list:e814569199]2e start: zwart beeld (geen doorstart)[/list:u:e814569199] [list:e814569199]3e start: zwart beeld en bios beeps korte tonen (zoiets als een wekker)[/list:u:e814569199] [list:e814569199]4e start: HP boot scherm maar geen doorstart of mogelijkheden om naar boot menu of bios te gaan.[/list:u:e814569199] [list:e814569199]5e start: zwart beeld (geen doorstart)[/list:u:e814569199] [list:e814569199]6e start: foutmelding: Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: \windows\system32\c_1252.nls[/list:u:e814569199] [list:e814569199]7e start: Opstart met Windows XP CD krijg wel een doorstart, afsluiten duurt vervolgens tussen de 7 en 10 minuten.[/list:u:e814569199] [list:e814569199]8e start: Recovery mode van Windows gedraaid daarmee het c_1252.nls bestand hersteld.[/list:u:e814569199] [list:e814569199]9e start: Normale start[/list:u:e814569199] [list:e814569199]10e start: Normale start[/list:u:e814569199] [list:e814569199]11e start: Normale start[/list:u:e814569199] [list:e814569199]12e start: Normale start[/list:u:e814569199] Herkent iemand misschien dit probleem die me hiermee kan helpen? De rest van de dag start de pc overigens goed op.
Link naar reactie
ik neem aan dat er sprake is van een afwijkende maat van die hp-voeding, maar dat stekers gewoon voldoen aan de atx-normen. in dat geval kan je volstaan met een willekeurige atx-voeding om het uit te proberen. gewoon aansluiten maar nog niet inbouwen. blijkt dan dat de pc ook weer koud opstart, dan is het vroeg genoeg om een passende voeding te zoeken.
Link naar reactie
Ja op dat idee was ik net ook gekomen heb die voeding eerst doorgemeten en de voeding was gewoon goed: +5V = 5.2V +12V1 = 12.0V +3.3V = 3.3V -12V = -11.9V +12V2 = 12.1 5VSB = 5.1 PG = 280ms Dit is volgende het apparaat en het boekje ruim binnen de marges. Maar nog steeds wil de pc niet aangaan. Ik denk dat ik nu met enige zekerheid kan zeggen dat het niet de voeding is. Op het moment krijg ik hem ook na een paar keer niet meer aan zoals eerst wel. Nu begin ik zelf te denken aan de processor of het moederbord, ik denk nu zelf dat het het moederbord is. Of zit ik wederom verkeerd?
Link naar reactie
Haha inderdaad, heb ook nog een aantal verschillende geheugenbankjes geprobeerd, zonder succes. Dat is het dus ook niet. Heb ook nog een aantal videokaarten geprobeerd, wederom geen succes. Gister ook nog een andere harde schijf geprobeerd ook geen succes. Dus kan ik de voeding, videokaart, hard disk en geheugen al afstrepen. Dan blijven alleen het moederbord en de processor over na mijn idee. Waarbij ik eerder geneigd ben te zeggen dat het moederbord de boosdoener is. Heb net even gekeken en een nieuw moederbord kost 156 euro even overleggen dus wat we gaan doen. EDIT: Voel me op dit moment nogal stom heb toch nog maar is een keer alle kabels vervangen. Dus ik druk de pc aan en hij gaat aan, hij blijft wel op het boot menu staan maar verder niks. Toen de DVD-speler losgekoppeld en de pc startte gewoon op. Dus de DVD-speler zal dan toch de boosdoener zijn dacht ik. Andere DVD-speler geprobeerd, zelfde resultaat. Toen uiteindelijk een andere IDE-kabel gebruikt en zelfs met DVD-speler start hij op. Ga nu nog even controleren of hij zo blijft opstarten. Wel blijft een ding een raadsel voor me, het beeld blijf steeds flikkeren terwijl op dit scherm meerdere pc's zijn aangesloten die dat niet hebben. Ga nog even kijken of dit met een videokaart in plaats van de onboard chip is opgelost. EDIT 2: Heb toch te vroeg gejuicht helaas na een koude start wil hij niet meer opstarten, ook niet met andere IDE kabels.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...