Ga naar inhoud

WIN XP start traag op


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zal niet de eerste zijn, met dit probleem. Maar het is wel opvallend, in mijn beleving. Weet ook niet, of het probleem softwarematig of hardwarematig is. Ik heb XP met SP3, legale versie. Tot voor mijn vakantie startte de PC als een speer op. Maar nu gaat het traag en wel in het eerste startscherm, met de blauwe balk. Normaliter loopt die soepel en vlot voorbij. Nu echter traag en stotend. Als we dit achter de rug hebben, ongeveer een goeie halve minuut, dan loopt de blauwe balk weer vlot en start de PC op, zoals gebruikelijk. Het is het sotend lopen van de blauwe balk, wat er m.i. extra is bijgekomen. Daarna werkt de PC als vanouds. Komt dit beeld jullie bekend voor? Uiteraard heb ik alle scans, die je kunt bedenken uitgevoerd. Er wordt wel wat gevonden en verwijderd, maar andere scans geven een negatief resultaat, dus niets kwalijks gevonden. En XP terugzetten naar een eerder herstelpunt heeft niet geholpen, sterker, er werd vermeld, dat er geen wijzigingen waren. Hopelijk kunnen jullie mij op het juiste spoor zetten.
Link naar reactie
[quote:65d4baa297="Jank"]Ik heb XP met SP3, legale versie. (..) Maar nu gaat het traag en wel in het eerste startscherm, met de blauwe balk. [/quote:65d4baa297] Heb je al geprobeerd het boot proces op te meten, en te optimaliseren via applicatie [url=http://en.wikipedia.org/wiki/BootVis]BootVis?[/url] Post zo nodig eventueel outputs daarvan hier.
Link naar reactie
[quote:95114879be="Jank"]De site van Microsoft meldt, dat Bootvis niet meer op de site staat.[/quote:95114879be] De Softpedia hyperlink op Wikipedia werkt nog wel. Het is alleen opletten dat je op de juiste hyperlinks klikt. Anders download je een andere applicatie, of ga je in een kringetje rond. Op http://www.softpedia.com/progDownload/BootVis-Download-3465.html klik je dus op Softpedia Mirror (US) of Softpedia Mirror (RO) hyperlink. Dus niet via die rode of groene Download Now knoppen.
Link naar reactie
[quote:c64d93dcee="Jank"]Helaas, welkr Bootvis ik ook draai, krijg alleen een venster met dat er tijdens de bewerking iets fout is gegaan, en een venster met Handtekening van fout.[/quote:c64d93dcee] Heb je geen details over die foutmelding? Probeer het anders via [url=http://www.schoonepc.nl/optim/msconfig.html]MSConfig.[/url]
Link naar reactie
Nou Jolo, de computer start weer op als vanouds! Je hebt nu eenmaal verstand van computers, of je hebt het niet! Ik dus niet!!! :oops: Nooit gerealiseerd, maar ik moest, nu na mijn vakantie weer iets printen. Mijn printer loopt heel meddeleeuws via mijn scanner. En deze had ik voor mijn vakantie uitgeschakeld. Em nu de scanner weer is ingeschakeld, loopt die wer als een tierelier. :) Louter uit nieuwsgierigheid, ga ik toch bootvis een keer proberen, kijken, of deze nu nog een foutmelding geeft. Dus niet, ook dit werkt en ik heb, zo lijkt het, toch iets tijdswinst. 'k Ben blij. Jolo in elk geval dank voor de tijd en hulp, die je erin gestoken hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...