Ga naar inhoud

als fixmbr niet meer werkt...


anoniem

Aanbevolen berichten

Mensen, Ik heb een wat oudere pc weer aangesloten op internet. Windows XP gaf aan dat 54 updates nodig waren. Dit werd allemaal geupdate waarna een herstart nodig was. De herstart is nooit meer gelukt: disk boot failure :-( In bios wordt de Sata disk gewoon herkend. In andere pc is de schijf gewoon benaderbaar. Ik heb met de xp recovery tool de fixmbr uitgevoerd maar nog steeds hetzelfde probleem. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pc weer opstart en ik windows xp weer heb? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Stop de Windows XP installatie cd in uw cd/dvd drive, start uw pc op, er word gevraagd om op een toets te klikken, doe dit dan ook, Windows XP installatie Setup word geladen, u ziet 1 of meerdere parties, verwijder alle parties en installeer daar windows Xp, windows xp converteert de HD automatsch. ps als je de installatie niet word gestart kijk je even in de bios of de cd/dvd drive bovenaan staat. En als het een oude pc is waarom ga je dan niet denken aan windows 98 of windows 2000 of een linux variant.
Link naar reactie
[quote:4d5bebd4f6="Bullboom"]Wesley-W bedankt voor je reactie. Als ik alle partities verwijder ben ik toch alles kwijt? Is er geen manier om alles te behouden en toch de mbr te repareren? Of is mijn disk stuk. Windows xp kan de pc goed draaien, zo oud is ie ook alweer niet! :)[/quote:4d5bebd4f6] cd windows in de cd dvd player . setup draaien . en de R van repareren/recovery
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...