Ga naar inhoud

krijg geen foto's meer geopend


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem Ik heb foto's gemaakt die heb ik op me computer gezet. Maar ik kan ze niet meer openen. Wat heb ik gedaan: Foto's op de computer gezet Vervolgens denk ik dat ik de map foto's heb beveiligd door het knopje; inhoud coderen om gegevens te beveiligen te hebben aangevinkt bij eigenschappen van die map (foto's) Ik had dat niet in de gaten toen het ik niks vermoedend de map op een externe schijf gezet en toen heb ik me computer format c gegeven vervolgens heb ik de map terug gezet in windows maar nu kan ik dus me foto's niet meer openen. Wat het rare is als ik in het mapje (foto's) sta en ik heb de miniatuur weergave aan staan dan zie ik ze wel maar ik kan ze niet openen dan geeft die een fout melding aan en die is als volgt geen voorbeeld beschikbaar. ik kan de foto's ook niet in een mail zetten of uploaden op internet ook niet op een geheugen stickje zetten enz.. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen of ben ik de foto's voorgoed kwijt? Als er vragen hierover zijn dan hoor ik ze graag want ik wil heel graag me foto's weer terug hebben Met vriendelijke groetjes Peter
Link naar reactie
Vreemd verhaal, :o misschien is het een kwestie van rechten en/of machtigingen. Een oplossing zou ik zo gauw niet weten maar heb je al geprobeerd of je in de Veilige modus (bij opstarten op F8-toets trommelen) die foto's kan zien? Is overigens het programma waarmee je de foto's bekijkt niet corrupt geraakt? Wat doe je aan anti-malware bewaking, scan je regelmatig op virussen?
Link naar reactie
Sorry voor de late reactie. Ja ik kan inderdaad de map nog openen. de naam onder de foto's zijn groen van kleur. maar ik heb de instellingen van de fotomap op minuatuurweergave aan staan zodat ik de fotos kan zien. maar nu zie ik ze niet allemaal meer maar een enkele. de grote van de foto's zijn ±850kb tot ±1mb is dat wel normaal ? want ik weet niet hoe groot ze hiervoor waren. Het bestandstype van de foto's is .jpeg en ik open altijd de foto's met windows viewer maar dat kan dus nu niet meer. ik heb er een virusscanner op staan en ik heb nog nooit een virus tegen gekomen. ik heb ook geprobeerd in veilige modus op te starten maar dan heb ik het zelfde probleem ik hoop dat jullie me kunnen helpen. met vriendelijke groetjes peter van hoof ps ik heb een nieuwe laptop gekocht met windows 7 (vorige had ik xp waar de foto's op staan) ik heb geprobeerd de foto's om te zetten maar dat lukt niet. ik krijg een foutmelding en die luidt als volgt:U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren U dient door S-1-5-21-515967899-1957994488-682003330-1003 gemachtigd te worden om wijzigingen aan dit bestand te kunnen aanbrengen. ik vind het wel vreemd omdat ik altijd de geautoriseerde ben van de computer.
Link naar reactie
beste bsa100 ik heb het programma Recover My Photos uitgeprobeerd daar zie ik inderdaad de foto's staan maar ik krijg er geen voorbeeld van te zien. Bij andere foto's (die ik recent heb gemaakt) zie ik dat er wel een voorbeeld van is. kan het dan zijn dat de bestanden beschadigd zijn? beste andre@home de map staat al op machting voor iedereen ik weet ook niet echt wat de bedoeling is van coderen ik heb het per ongelijk aangeklikt en nooit meer aan gedacht. beste passer ik stuur jou even een pb. ik hoop dat het lukt om een foto door te sturen. in het verleden is het nog niet gelukt namelijk. iedeen bedankt voor het helpen ik waardeer dit enorm!!!!! met vriendelijke groetjes peter
Link naar reactie
Beste andre@home, Ik heb take ownership op me computer geïnstalleerd. Maar als ik vervolgens op de map, of op de foto ga staan en vervolgens met de rechter muis erop klik dan zie ik take ownership staan. Dan klik ik erop dan krijg ik heel snel een zwart venster te zien (duurt minder dan seconden) en vervolgens doet i er niks meer mee. En als daarna de foto wil openen krijg en een melding:''deze afbeelding kan niet worden geopend omdat u geen toegang tot de bestandslocatie hebt.'' Doe ik dan iets verkeert? Ik heb namelijk er niet heel veel verstand er van moet ik in alle eerlijkheid zeggen. Ik hoop dat je daarmee kunt helpen. Alvast bedankt voor de moeite. Beste The Dragon Ik heb de site bekeken en allemaal gedaan wat er stond maar niets heeft mij geholpen om de foto's te kunnen openen. Wel bedankt voor je moeite! Met vriendelijke groetjes peter
Link naar reactie
bedankt voor je reactie. maar hoe werkt ownership precies? omdat als windows zelf een code aan maakt om die map/foto's te beveiligen en ik die code weg gooi door middel van format c dan is die code toch weg? maakt ownership dan weer een nieuwe code aan zo dat ik die map/foto's weer kan gebruiken? of hoe werkt dat precies kan iemand mij dat uitleggen :oops: ? met vriendelijke groetjes Peter
Link naar reactie
Ja, je bent je rechten kwijt en die moet je als admin weer terug krijgen van die map met bestanden. Tenzij die codering iets heel bijzonders doet. Dit schrijft de Help F1 van de verkenner over coderen..... [quote:81b54873dd]Een bestand of map coderen Open Windows Verkenner. Klik met de rechtermuisknop op het item (bestand of map) dat u wilt coderen en klik vervolgens op Eigenschappen. Klik op het tabblad Algemeen op Geavanceerd. Schakel het selectievakje Inhoud coderen om gegevens te beveiligen in. Opmerkingen U kunt Windows Verkenner openen door op Start te klikken, achtereenvolgens Programma's en Bureau-accessoires aan te wijzen en tot slot op Windows Verkenner te klikken. U kunt bestanden en mappen alleen coderen op volumes met het NTFS-bestandssysteem. Gecomprimeerde bestanden of mappen kunnen niet worden gecodeerd. Wanneer u een gecomprimeerd bestand of een gecomprimeerde map codeert, wordt dat bestand of die map gedecomprimeerd. Bestanden met het kenmerk Systeem kunnen niet worden gecodeerd. Hetzelfde geldt voor bestanden in de mapstructuur systeemhoofdmap. Wanneer u één bestand codeert, wordt gevraagd of ook de map moet worden gecodeerd. Als u daarvoor kiest, worden alle bestanden en submappen die naderhand in die map worden geplaatst, automatisch gecodeerd. Wanneer u een map codeert, wordt gevraagd of ook de bestanden en submappen in die map moeten worden gecodeerd. Als u een map codeert, worden alle bestanden en submappen in de map gecodeerd, ook de bestanden en submappen die naderhand in die map worden geplaatst. Als u ervoor kiest alleen de map te coderen, worden de bestanden en submappen in die map niet gecodeerd. De bestanden en submappen die naderhand in die map worden geplaatst, worden gecodeerd wanneer ze aan de map worden toegevoegd. [/quote:81b54873dd]
Link naar reactie
Oké, nu snap ik het beter. Bedankt! Maar dat is ook gebeurt, (Een bestand of map coderen Open Windows Verkenner. Klik met de rechtermuisknop op het item (bestand of map) dat u wilt coderen en klik vervolgens op Eigenschappen. Klik op het tabblad Algemeen op Geavanceerd. Schakel het selectievakje Inhoud coderen om gegevens te beveiligen in.) maar dan maakt windows toch zelf een code aan? en die zet die ergens weg in het systeem? maar omdat ik format c heb gegeven is windows die code kwijt. en kan ik dus niet meer het bestand(in dit geval de foto) niet meer openen omdat windows de code kwijd is. Maar nu is de vraag kan ik die omzeilen of kraken of hoe kan ik dan weer bij mijn foto's? Want met take ownership wil het niet lukken (of ik doe het giga fout wat ook kan ik heb er niet zo heel veel verstand ervan) gr peter Bedankt voor jullie alle inspanningen ps ik heb 2 foto's gemaakt waarbij ik het kan laten zien. [img:0b40708633]http://i8.photobucket.com/albums/a2/badboy-p/fout.jpg[/img:0b40708633] toen kreeg ik dit [img:0b40708633]http://i8.photobucket.com/albums/a2/badboy-p/fout3.jpg[/img:0b40708633] zie ook tekst. als ik die weer kan aan vinken is dan het probleem voorbij??
Link naar reactie
Dus je hebt een map met foto's in Windows versleuteld via [url=http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/What-is-Encrypting-File-System-EFS]EFS (Encrypting File System).[/url] Zie ook schoone PC http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/encryptie_bestanden.html Had je die unieke EFS-sleutel wel veilig gesteld op een floppy of een USB-stick. Want omdat je de C: schijf had geformatteerd, heb je die nu wel nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...