Ga naar inhoud

Administrator rechten


Aanbevolen berichten

Nu heeft de desktop tot op vandaag zonder gelazer met die admninstrator rechten gewerkt. Mijn zoon heeft een (Engelse) dictionair gekregen waar een Interactieve CD is bijgeleverd. Maar als ik de setup draai krijg ik een melding dat ik als administrator moet zijn ingelogd. Dat kan ik niet omdat in het login window alleen de naam van de gebruiker voorkomt. Hoe wordt ik administrator? HELP geeft als gewoonlijk geen oplossing. Ingetypt in de zoekfunctie "Logon as administrator" geeft wel tekst maar helemaal niets over inloggen als administrator. Bovendien is er misschien een andere onbegrijpelijke bottleneck: er staat dat de computer niet in een netwerk mag hangen, letterlijk "You may not use the software on more than one computer at a time". Bovendien mag de software niet worden geïnstalleerd op een computer in een netwerk. Dus ik moet de plug (netwerk/Internet) eruit trekken als ik de software wil gebruiken? We gebruiken WinXP Prof SP2 (English). perloc
Link naar reactie
in veilige mode kun je als administrator inloggen, dus krijg je een 2e naam te zie. Maak dan meteen een 2e echte administrator user aan bijv met naam admin, dan krijg je die naam ook bij normaal opstarten te zien. (is ok aan te raden als het admin account corrupt wordt kom je niet zo snel er als administrator erin, met admin erbij heb je minder kans op dat probleem.
Link naar reactie
Als je wilt inloggen als Administrator in XP: Hou de Ctrl-Alt toetsen ingedrukt en druk 2 keer op Delete. Nu krijg je de normale log-in die je misschien gewend was uit Windows 2000. Als je de Administrator account wilt laten zien in het Welkomst scherm (nog niet getest): Start Regedit (Start, Uitvoeren, Regedit) Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList\ Verander de Administrator sleutel door de waarde te veranderen naar 1 (Daarna een reboot natuurlijk) (Info van http://www.techzine.nl)
Link naar reactie
[quote:8832977fce="Peter Vooges"]Als je de Administrator account wilt laten zien in het Welkomst scherm (nog niet getest)..... (Info van http://www.techzine.nl)[/quote:8832977fce] Het kan nog simpeler... lees hier... zonder reboot, als je de 1e optie met tweakui gebruikt, dat werkt, net getest). http://windowsxp.mvps.org/admins.htm [quote:8832977fce]Method 1: Using TweakUI Power Toy for Windows XP Download TweakUI from here: v2.00 for Windows XP | v2.10 for XP SP1 and above Open TweakUI and click "Logon" option in the left pane. Put a checkmark against the option "Show Administrator on Welcome Screen". Click OK to close TweakUI. Logoff and see if Welcome Screen lists Administrator login. Changes are immediate and you can use the Winkey + L to switch back to Welcome Screen to see Administrator account is listed. Use this procedure to hide/unhide any user account from the Welcome Screen. Please remember, you can still login to a hidden account using CTRL+ALT+DEL classic logon method, but cannot Fast User Switch to a hidden user account. Method 2 - Manual registry edit * Click Start, Run and type Regedit.exe * Navigate to the following key: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon \ SpecialAccounts \ UserList * Use the File, Export option to backup the key * Create a new DWORD Value named Administrator * Double-click Administrator, and set 1 as its data * Exit the Registry Editor. For Windows XP Home Edition While you can configure Windows XP Home Edition to show Administrator account in the Welcome Screen, you cannot login as Administrator in Normal mode. Visit the following link for more information:[/quote:8832977fce]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...