Ga naar inhoud

Windows Update; keuze browser


anoniem

Aanbevolen berichten

[url]http://www.nu.nl/internet/2194102/consument-moet-komende-weken-browser-kiezen.html[/url] Wat een lariekoek! Ik mag toch niet hopen dat er bij iedere IE start een keuzevenster verschijnt...... :wink: Edit: Ik laat deze "update" maar even stilletjes mijn huisje voorbij gaan. Dat ding voegt niets toe; als ik "over wil stappen" heb ik daar geen reminder voor nodig. Wat een systeemvervuiling! :x
Link naar reactie
Waarom zou die info lariekoek zijn? Volgens google staat dezelfde info op meerdere websites, waaronder die van [url=http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vid1l4yyuxre?ctx=vh6ukzb3nnt0&s0e=vhdubxdwqrzw&start_tab0=20]Europa NU.[/url] Ik zag het niet in het artikel staan. Maar ik ga er vanuit dat je Internet Explorer die keuze venster één keer te zien krijgt. Tenminste als je dan een keuze maakt. Als je 'm niet wilt zien, kun je nu toch al overstappen op een alternatieve browser.
Link naar reactie
Ter illustratie: Ik rij in een auto van merk "X". Daar heb ik mijn redenen voor. Een van die redenen is dat het me prima bevalt en ik totaal geen behoefte voel voor wat anders. Ik red me er uitstekend mee.... Dus.....: waarom zou ik behoefte hebben aan een totaal zinloze mededeling dat ik ook kan kiezen voor een auto van merk "Y"of "Z".... Dat wist ik namelijk al! Doodzonde van de tijd die de aanbieder hier insteekt en doodzonde van mijn tijd. Ik ben zo vrij dit als spam te beschouwen omdat ik gewezen wordt op alternatieven, terwijl ik hier niet om heb gevraagd. Als dit op een compleet nieuwe installatie zou spelen; kan ik er nog wat begrip voor opbrengen. Dus, als je 'm niet wil zien, dan is het m.i. de beste optie om "gewoon" die update niet te verwerken.
Link naar reactie
[quote:d0251c2039="jolo"]Dat zou je kunnen doen, hoewel er nog altijd de kans is dat je per ongelijk die update binnenhaalt. Had je overigens ook dat verwante artikel van computer! Totaal al gelezen? [url=http://computertotaal.nl/article/20576/microsoft-promoot-ie-met-eu-campagne.html]Microsoft promoot IE met EU-campagne.[/url][/quote:d0251c2039] Ik gluur altijd even of ik mogelijk iets positiefs kan halen uit de update info. Vaak komt er akelig veel zwaar-technische blabla aan te pas, waardoor het vaak gokwerk is (net als bij KB977165 :wink: ), maar bij de bedoelde update zal wel duidelijk zijn wat-ie doet. Enne...: tja, dat artikel had ik gelezen. Wat me ook nog te binnen schoot (als ik het mis heb, hoor ik het wel :? ): Media Player maakt toch ook deel uit van Windows. De meeste Windows gebruikers op de wereld zullen "dus" deze player wel gebruiken. En dat terwijl er nog ...tig andere zijn. Krijgen we dit spel nu straks ook voor Media Player....?
Link naar reactie
Slecht stuk programmeerwerk: - De snelkoppeling (naar browserchoise.exe) blijft op het bureaublad staan (in mijn geval bij 2 XP systemen en een 7 systeem). Dit in tegenstelling tot de informatie bij de update(!) - Browserchoise.exe blijft achter in System32 - Na de keuze werd geconstateerd dat IE8 al op het systeem stond, met de suggestie om deze "vast te maken aan de taakbalk". Daar stond-ie al, dus heb ik dat genegeerd. Resultaat: "losgemaakt van de taakbalk".... :roll: :?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:36bbf90b82="lion"] maar bij de bedoelde update zal wel duidelijk zijn wat-ie doet. [/quote:36bbf90b82] Bij nader inzien, heb je gelijk. Ik heb vandaag gecheckt bij Windows 7 Update. Wat blijkt. Als ik klik op de "Important" Updates, dan staat daar: Microsoft Browser Choice Screen Update for EEA Users of Windows7 for x64-based Systems (KB976002) 102KB. Published 9-3-2010. Toch wel een duidelijke omschrijving, bij nader inzien. Of op de site van Microsoft http://support.microsoft.com/kb/976002 Wat me daarbij opvalt, dat deze update bij mij niet was gevinkt. De overige "Important" Updates zijn wel gevinkt. Dus dat valt me dan weer mee. [quote:36bbf90b82="lion"] De snelkoppeling (naar browserchoise.exe) blijft op het bureaublad staan (in mijn geval bij 2 XP systemen en een 7 systeem). [/quote:36bbf90b82] Had je die KB976002 dan voor alle zekerheid geïnstalleerd? Heb je 'm dan niet meer kunnen verwijderen?
Link naar reactie
Was verplicht door de Europese Unie. Volgens mij volkomen overbodig, want degene voor wie het uiteindelijk bestemd is, de eindgebruiker die "klakkeloos" IE gebruikt, die stapt toch niet over en de wat meer geïnteresseerde gebruiker heeft al lang bewust een keus gemaakt tussen IE FF of één van de andere browser. Maar goed MS heeft zo aan de verplichting voldaan
Link naar reactie
[quote:139e6132f1="jolo"]Had je die KB976002 dan voor alle zekerheid geïnstalleerd? Heb je 'm dan niet meer kunnen verwijderen?[/quote:139e6132f1] Stom genoeg had ik nog niet "onderzocht" hoe je in 7 een update kon "verbergen". In XP is dat een kwestie van een vinkje plaatsen na annuleren. Bij 7 heeft MS dat verstopt in een r.muiscontext. Inmiddels heb ik (om wat andere redenen) een Ghost teruggezet waar deze update nog niet in verwerkt was en kon ik 'm alsnog verbergen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Gisteren kreeg ik ook deze update aangeboden voor XP. Bij mij werkt hij niet omdat ik de PC altijd op standby heb staan, bijna nooit opstarten. Wat ik wel zag dat deze update bij de opstart items staat in MSconfig, daar kun je hem dus verwijderen, niet de update maar het opstart keuze scherm en het icoon op buroblad.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
In relatie met die "browser choise" geschiedenis, wijs ik hierbij even op een [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=207500]ander draadje[/url]. Als het inderdaad zo is dat IE8 uit de softwarelijst verdwijnt na het verwerken van deze update (KB976002), dan is men bij Microsoft toch niet helemaal fris bezig....!! In eerste instantie had ik die update geïnstalleerd en IE8 aangehouden bij de keuze. Geen wijziging dus. Een dag of wat later moest ik een image (Ghost) terugzetten van (ruim) voor die update. Uiteraard kreeg ik die update opnieuw aangeboden en heb 'm vervolgens "verborgen". Waardoor de situatie logischerwijs nog steeds gelijk was aan de situatie voordat die update voor het eerst werd aangeboden. Toch staat op mijn systeem IE8 ook niet in de softwarelijst (Programma's en onderdelen). Maar of-ie hier eerst wel in heeft gestaan.....? Geen idee. Ben benieuwd naar de ervaring van anderen!
Link naar reactie
[quote:6ff19b637c="lion"]Toch staat op mijn systeem IE8 ook niet in de softwarelijst (Programma's en onderdelen). Maar of-ie hier eerst wel in heeft gestaan.....? Geen idee.[/quote:6ff19b637c]BIj mij verdween IE8 ook uit de taakbalk. Na wat gedoe weer terug kunnen zetten. Op zich vind ik Firefox moeizamer in het gebruik dan IE8. Ik vind het jammer dat de optie, alles laten zoals het is, ontbreekt. Dan was de fix ok geweest.
Link naar reactie
[quote:338c122bed="Hans.Vosman"]BIj mij verdween IE8 ook uit de taakbalk. Na wat gedoe weer terug kunnen zetten.[/quote:338c122bed] Taakbalk? Da's een ander verhaal. Da''s inderdaad vlotjes te verhelpen. Maar TS bedoelt dat IE8 uit de lijst met geïnstaleerde software is verdwenen! (Conf. scherm > Programma's en onderdelen). Overigens twijfel ik wat aan het feit dat deze "browser choise" update dat veroorzaakt zou hebben. Ik heb Windows 7 systemen gezien waar deze update nooit verwerkt/geïnstaleerd is. En de gebruiker dat keuzevenster dus nooit gezien heeft. Ook daar komt IE8 niet in die lijst voor..... :?
Link naar reactie
Omdat Internet Explorer speciaal is ontwikkeld voor Windows zit Internet Explorer standaard op iedere Windows PC. De Europese Commissie vindt dat we hierdoor jouw keuzevrijheid hebben ingeperkt. Dat was echter nooit onze bedoeling. Daarom krijg je nu met het keuzescherm alsnog de mogelijkheid om de browser te kiezen waar jij het beste mee kunt internetten Voor meer info zie : http://www.windows.nl/Keuzescherm.aspx Wanneer je Windows 7 gebruikt is Internet Explorer 8 niet te vinden bij de reguliere softwarelijst onder Programma's en onderdelen maar bij Windows onderdelen in-of uitschakelen.
Link naar reactie
[quote:996ac97b85="WindowsNL"]Omdat Internet Explorer speciaal is ontwikkeld voor Windows zit Internet Explorer standaard op iedere Windows PC. De Europese Commissie vindt dat we hierdoor jouw keuzevrijheid hebben ingeperkt. Dat was echter nooit onze bedoeling. Daarom krijg je nu met het keuzescherm alsnog de mogelijkheid om de browser te kiezen waar jij het beste mee kunt internetten Voor meer info zie : http://www.windows.nl/Keuzescherm.aspx Wanneer je Windows 7 gebruikt is Internet Explorer 8 niet te vinden bij de reguliere softwarelijst onder Programma's en onderdelen maar bij Windows onderdelen in-of uitschakelen.[/quote:996ac97b85] Ja, dat hele verhaal is genoegzaam bekend en een gevolg van een onzinnige uitspraak van de EC. Zoals reeds aangegeven: 1) Iemand die wat meer ter zake kundig is, heeft zijn of haar keuze al veel eerder gemaakt 2) Iemand die weinig tot niets van die hele browsermaterie afweet, zal zijn of haar vingers niet branden en alles laten zoals het is Kletskoekverhaal dus, deze hele update. Maar ja, vermoedelijk afkomstig van bureaucraten..... Echter, iemand op dit forum ziet IE8 niet meer in z'n lijst met geïnstalleerde software staan. Voor zover-ie er al ingestaan heeft, vraag ik me sterk af of eerder genoemde update er de oorzaak van is. Ik heb inmiddels ook al (Windows 7!!) systemen gezien waar die update nooit geïnstalleerd is, en toch IE8 niet in de lijst geïnstalleerde software staat. Op XP systemen zie ik "Windows Internet Explorer 8" (nog) WEL staan in de lijst geïnstalleerde software, maar da's logisch omdat deze versie IE7 vervangen heeft. Op Windows 7 systemen was IE8 al aanwezig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...