Ga naar inhoud

windows XP doet vreemd


anoniem

Aanbevolen berichten

sinds gisteren (19 feb) doet mijn PC ineens behoorlijk vreemd. het is geen nieuw beestje, maar hij deed het wel altijd erg snel daar ik hem goed bijhoud. maar sinds gisteren is de snelheid ineens enorm langzaam (vooral bij het opstarten) en sommige programma's doen ineens gek (bijvoorbeeld geen map namen in windows verkenner, firefox is al mijn geschiedenis/bladwijzers kwijt etc.) ook probeer ik een spel te instaleren (warrock) maar dat lukt ook niet (al weet ik niet of dit verband houd met elkaar) [color=red:9cda6c01ae]edit: dat spel wil inderdaad door iets anders niet instaleren kom ik net achter[/color:9cda6c01ae] het enige wat er veranderd is, is een of andere automatische update van windows, waarvoor ik de PC gisteren opnieuw moest opstarten ik draai windows XP service pack3, op een fuijitsu scaleo 600 [url]http://uk.ts.fujitsu.com/rl/servicesupport/techsupport/consumer/MediaCenter/Scaleo%20600/Scaleo%20600.htm[/url] ik heb er alleen 2gig geheugen inzitten IPV 512MB
Link naar reactie
Het is inderdaad ook een wat vreemde omschrijving, kijk eens naar het aantal processen wat draait, hoeveel geheugen gebruikt hij? Heb je al een scan gedaan met een antivirusprogramma? Probeer anders spyware doctor, is gratis te downloaden bij googlepack, als je een Gmail account hebt! Lost dit niets op dan kun je nog de kast openmaken en schoonmaken van binnen! Let op dat je eerst ontladen bent, of demonteer het geheugen en monteer het weer na het schoonmaken, doe hetzelfde met je videokaart, kijk of je Sata goed zit van je harddisk. Laat maar eens weten of je succes hebt!
Link naar reactie
ik heb een wekelijkse scan van norton aanstaan (die vind niks) ook het geheugenverbruik enzo is normaal, niks bijzonders iig. schoonmaken hoeft volgens mij niet, heb ik een paar maanden geleden (voor het eerst!) nog gedaan, daarvoor heeft ie een jaar of 3 zonder schoonmaken normaal gefunctioneerd. zoiezo zit de hardware wel goed, aangezien ik daar niks aan heb veranderd voordat de PC gek ging doen. ook heeft hij geen schokken of wat dan ook gehad. ik ga zo systeemherstel proberen (dat ik daar niet zelf aan heb gedacht :roll: ) en ff mijn harde schijf defragmenteren... wat zijn die malwarebytes? [color=red:e7eca45495]edit: systeemherstel lukt niet. PC start opnieuw op, is bezig met systeemherstel, start op, en zegt dan dat het mislukt is en dat er geen wijzigingen zijn aangebracht...[/color:e7eca45495]
Link naar reactie
Malwarebytes: MBAM Even googlelen, downloaden, installeren, zal een update doen van de def files en dan de hele computer testen. Hier staat ie: http://www.google.nl/#hl=en&source=hp&q=mbam&btnG=Google+Search&aq=f&oq=mbam&fp=10441f83fa7d3d1 Na eenmaal geïnstalleerd, regelmatig updaten en je computer testen. Er is een freeware versie. perloc
Link naar reactie
Probeer ook eens onder Configuratiescherm en dan Software om de update van gisteren eens te verwijderen (vink aan de optie Updates weergeven). Daarnaast zou ik als Malwarebytes niets vind, toch eens de harde schijf op fouten laten controleren (download eventueel een programma van de harde schijffabrikant) en het geheugen testen met Memtest.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik heb dat malware programma gedownload en gelijk een volledige scan gedaan... gelijk resultaat ;) ik zet het hieronder in klein formaat, gwoon kopieeren en plakken als je het wilt lezen... [size=1:9ca62f6fb5]Malwarebytes' Anti-Malware 1.44 Database versie: 3828 Windows 5.1.2600 Service Pack 3 Internet Explorer 8.0.6001.18702 6-3-2010 17:24:01 mbam-log-2010-03-06 (17-24-01).txt Scan type: Volledige Scan (C:\|) Objecten gescand: 290416 Verstreken tijd: 2 hour(s), 50 minute(s), 50 second(s) Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0 Geheugenmodulen geïnfecteerd: 1 Registersleutels geïnfecteerd: 5 Registerwaarden geïnfecteerd: 1 Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0 Mappen geïnfecteerd: 0 Bestanden geïnfecteerd: 2 Geheugenprocessen geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden) Geheugenmodulen geïnfecteerd: C:\WINDOWS\system32\msnovwin.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot. Registersleutels geïnfecteerd: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{cbd5c920-e16d-11d8-be6c-80ce61c19600} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{cbd5c920-e16d-11d8-be6c-80ce61c19600} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{cbd5c920-e16d-11d8-be6c-80ce61c19600} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CLASSES_ROOT\AdfGHost.Cli (Fake.Dropped.Malware) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CLASSES_ROOT\BprintingHost.Serv (Fake.Dropped.Malware) -> Quarantined and deleted successfully. Registerwaarden geïnfecteerd: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad\webviewcheck (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully. Registerdata bestanden geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden) Mappen geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden) Bestanden geïnfecteerd: C:\WINDOWS\system32\msnovwin.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot. C:\Documents and Settings\bart verschuren\Local Settings\Temp\CSM13.tmp (Adware.Mongoose) -> Quarantined and deleted successfully. [/size:9ca62f6fb5] ik ga straks de PC opnieuw opstarten, en hopelijk is ie weer snel!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...