Ga naar inhoud

Vista gebruikers paswoord kwijt


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een laptop waar op het inlogscherm 1 gebruiker verschijnt. Het paswoord voor deze gebruikersnaam is kwijt. Nu leek er mij niets simpeler dan om in te loggen als administrator en dan het paswoord te resetten of aan te passen. Alleen, hoe kom ik onder vista als administrator binnen wanneer de naam niet tussen de gebruikers accounts staat ? Ik heb het al geprobeerd via de veilige modus, maar ook daar zag ik geen mogelijkheid. Alle oplossingen om het admin account te tonen die ik tot nu toe zag, gingen er van uit dat je binnen was en via het startmenu kon werken. Dat kan ik dus niet zo lang ik er niet in kom. Wie helpt mij uit de brand ?
Link naar reactie
[quote:e8e2c7e01a="jolo"][quote:e8e2c7e01a="John"]vista (..) Het paswoord voor deze gebruikersnaam is kwijt. [/quote:e8e2c7e01a] Welke mogelijkheden je dan nog hebt, staat in deze hyperlink http://www.windows-help-central.com/windows-wachtwoord-vergeten.html die weliswaar over Windows XP gaat, maar ook te gebruiken is voor Vista.[/quote:e8e2c7e01a] Via de link uit je verhaal heb ik de benodigde diskettes gemaakt maar helaas wordt de harddisk niet gevonden dus ik kom niet veel verder. Dat de HD niet gevonden wordt kan denk ik goed te maken hebben met het feit dat het een vrij recente laptop is waarvoor de SATA drivers nog niet aanwezig zijn. Wat mij nog het meeste van alles verbaasd, is dat er een admin account aanwezig is welk ik zou kunnen gebruiken maar dat domweg volkomen onbereikbaar is wanneer je niet als gewone gebruiker ingelogt bent om dit account bereikbaar te maken :s
Link naar reactie
Lastig. Is mij ook overkomen. Ik vond toen iets dat ERD Commander heette. Was toen freeware en maakte deel uit van Winternals (geloof ik). Er zwerft misschien nog ergens zo'n freeware versie rond op het internet. Anders kan volgende link een oplossing zijn. Het schijnt er nog inte zitten (heb het niet geprobeerd) en is een gratis demoversie die volledig funktioneel is gedurende 30 dagen. Van Microsft dus echte kwaliteit :D Ook ik kan fouten maken dus lees en controleer vooral voordat je iets download en installeert! http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=62bcf41d-bf19-42d1-9d6f-084ce493bf1c Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...