Ga naar inhoud

Windows 7 installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Wellicht zou je toch beter kunnen vermelden om welk type Toshiba het gaat. Voor Windows 7 Ultimate is 2 GB werkgeheugen het minimum. Als Windows XP met die laptop meegeleverd was, zou het kunnen dat ondanks Windows Upgrade Advisor, deze toch niet geschikt is voor je laptop. Had je verder al gecheckt of er voor je laptop, wel Windows 7 drivers en applicaties staan op de site van Toshiba. Windows 7 kun je het beste installeren op de C: partitie. Hoe groot is deze nu? En hoeveel GB vrije ruimte heeft deze nog. Weliswaar adviseert bsa100 te formatteren. Alleen het probleem is dan dat je de upgrade versie van Windows 7 niet meer kunt activeren. Dat kan alleen als je 'm installeert op een PC/laptop met een geactiveerde XP of Vista installatie. Mogelijk zou je de partitie groottes nog kunnen aanpassen via de Live CD van [url=http://tweakers.net/meuktracker/22201/parted-magic-48.html]Parted Magic.[/url] Office 2007 is compatibel met Windows 7. Voor info hier over zie [url=http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Search.aspx?type=Software&s=office%202007]Windows 7 Compatibilty Center.[/url] Wel zou je de activatie status van Office 2007 kunnen opslaan, zodat je die later weer kunt terugzetten, zonder Microsoft te hoeven bellen. Informatie daarover staat in deze hyperlink [url=http://www.trendsandnews.net/office-2007-2003-xp-activation-without-contacting-microsoft/]Office 2007, 2003, XP Activation without contacting Microsoft.[/url]
Link naar reactie
Pff. Jolo das schrikken. Het is een Toshiba Satelite P100 Centrino duo Intel Core 2 CPU T5200. RAM 2.00 GB. (2007) C schijf is 76 GB waarvan vrij 37 GB met Windows Vista Home premium D schijf is 73 GB waarvan vrij 35 GB met Windows XP Het zijn allebei legale versies waarbij Vista er oorspronkelijk op zat. De Windows Advisory tool geeft aan dat het systeem geschikt is voor Windosw 7 Ultimate. Ik heb Windows 7 legaal gekocht. Op de site van Toshiba heb ik voor verschillende onderdelen van mijn systeem drivers gevonden. Ik kan niet helemaal beoordelen welke er nodig zijn Als ik de setup van Windows 7 gebruik wordt dan de hele schijf niet geformatteerd en verdwijnt daardoor Xp ? of is het aan te raden de door jou genoemde tool te gebruiken ? Welke stappen kan ik het beste volgen? Bij voorbaat dank voor je hulp. Met vr. groeten Jan van Weereld
Link naar reactie
[quote:ba1daaefb9="janvanweereld"]Als ik de setup van Windows 7 gebruik wordt dan de hele schijf niet geformatteerd en verdwijnt daardoor Xp ?[/quote:ba1daaefb9] Voor het installeren van Windows 7 zou je kunnen doen, zoals is beschreven op basiscursus.net [url=http://www.basiscursus.net/show/71/73/Windows-7-installeren.html]Windows 7 installeren.[/url] Waarbij Upgraden alleen beschikbaar is, als je Vista van dezelfde versie en taal wilt upgraden naar Windows 7. Anders blijft alleen Custum (Advanced) over. Is nieuwe installatie. Je zou dan bij 6) "Kies op welke partitie Windows 7 geïnstalleerd moet worden en klik op Next," de Vista partitie kunnen selecteren, zonder deze te formatteren. Dan wordt XP niet verwijderd. Is dat wel de bedoeling, dan kun je beter al je onmisbare documenten naar externe backup media kopiëren. En deze van de PC los te koppelen. Dan zou je met je recovery DVD/partitie van Vista deze terug kunnen brengen naar de fabriekinstellingen. Ik weet niet zeker hoe die Toshiba recovery DVD/partitie werkt. Maar met de recovery CD's van de laptop uit mijn onderschrift, wordt deze opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd. En wordt dus alle gebruikers date en zelf geïnstalleerde software verwijderd. Die Live CD van Parted Magic heb je alleen nodig, als je de harddisk anders wilt indelen. Dit is zover ik dit kan beoordelen, niet echt nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...