Ga naar inhoud

Hard disk iconen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zit met een vervelend probleem waar ik niet uitkom. De iconen van de partities van mijn harde schijf zijn aangepast naar map iconen. Deze wil ik uiteraard weer terug hebben naar de normale disk iconen. Dit lukt echter met geen mogelijkheid, zelfs formatteren en Windows XP opnieuw installeren help niet. Graag jullie advies.
Link naar reactie
Vreemd dat het ook na een format optreedt. Direct na de installatie gecontroleerd, of nadat je data hebt teruggezet? Mogelijk een virus. Het icoontje wordt verzorgd door het [u:34abc98252]verborgen[/u:34abc98252] [i:34abc98252]desktop.ini[/i:34abc98252] bestand. http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=folder+icons+hidden+ini+file&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=
Link naar reactie
Ga in de verkenner in het menu Tools (Extra als je een Nederlandse versie hebt) naar Folder Options (Map-opties?) Selecteer het tabblad File Types (Map types?) Selecteer daar Drive (Misschien Disk of zo?) Klik op de knop Advanced (Geavanceerd?) Klik in de box die opengaat op Change Icon (Icoon aanpassen?) In het vakje bovenaan zou C:\WINDOWS\System32\shell32.dll moeten staan. Zo niet, navigeer daar dan naartoe via de knop ernaast. In het vak eronder verschijnen een aantal iconen. Het derde icoon is dat van een diskdrive. Selecteer dat en klik op OK. Nu zou het weer in orde moeten zijn.
Link naar reactie
Bedankt voor al jullie tips. Kon het echter met de beschreven oplossingen niet voor elkaar krijgen. Heb daarom maar de "botte bijl" methode toegepast en (na een back-up van al mijn belangrijke en minder belangrijke bestanden) de hele harddisk opnieuw geformatteerd en partities opnieuw aangemaakt. Probleem is op deze manier in ieder geval opgelost. Nogmaals bedankt iedereen die de moeite nam om te reageren.
Link naar reactie
[quote:bb4d3a9f07="fries"]Heb daarom maar de "botte bijl" methode toegepast en (na een back-up van al mijn belangrijke en minder belangrijke bestanden) de hele harddisk opnieuw geformatteerd en partities opnieuw aangemaakt.[/quote:bb4d3a9f07] OK. Mooi dat het opgelost is. Maar in de startpost zei je toch [quote:bb4d3a9f07="fries"]zelfs formatteren en Windows XP opnieuw installeren help niet. [/quote:bb4d3a9f07] Dus wat heb je de tweede keer anders gedaan?
Link naar reactie
Hallo Jolo, De eerste keer heb ik alleen de partitie waar Windows XP op stond geformatteerd. Waarschijnlijk heeft er op de andere partities iets gestaan wat de problemen veroorzaakte, kon echter niets vinden wat daarvan de oorzaak was. Alle op dit forum geadviseerde virus scanners e.d. er op los gelaten, deze vonden echter niets vandaar de "botte bijl" methode. Bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...