Ga naar inhoud

falschyng


anoniem

Aanbevolen berichten

Enkele dagen geleden had ik op mijn mediaplayer wat problemen en toen ik in de root keek van de harde schijf zag ik dat er een directory is aangemaakt : falschyng? Nu ben ik aan het werk en kijk ik op mijn harde schijf van mijn laptop en nu ook hier een folder falschyng(?). Als ik hierop google krijg ik 5 hits, waarvan een van computertotaal, alleen niet direct het onderwerp wat ik zoek. Andere onderwerpen gaan over een virus maar ik weet het niet zeker of dit klopt. Het is een verborgen map op mijn harde schijf en het icoontje in windows 7 is er een van een recycle bin en de omschrijving die er in een tooltip bijgetoond wordt geeft een omschrijving die hier bij past. Vreemd en zeker dat google maar 5 hits geeft op dit. Zou toch meer mensen opgevallenn moeten zijn? Gr, Hennie
Link naar reactie
Falschyng is een netwerkvirus. Als je zowel je PC als je laptop in hetzelfde netwerk heb staan en soms beide wel eens tegelijk aan hebt (wat aannemelijk is), dan heb je kans dat je PC de drager is en het virus direct doorstuurt aan de andere computer(s) wanneer die aangaan als de PC aanstaat. Het wordt ook naar elke mediaspeler, usbstick etc gestuurd als het op de PC aangesloten wordt waar het virus zich genesteld heeft. Ik zou even Nod32 er overheen halen. De reden dat je bijna niets kan vinden hierover, is omdat dit virus ergens in 1999 bekend was. Het zal ook niets schaden, dat heb ik even snel voor je opgezocht. Zo lees ik het hier in een chinees computermagazine uit 2000.
Link naar reactie
Misschien kan Jax Dryke een copy van zijn quote in het chinese computer magazine plaatsen, zodat we kunnen vasttellen of hij niet weer uit z'n nek lult. Vlgs de 80 hits kan het een virus zijn, maar ook weer niet. Heb je misschien iets gedownload in jouw media player?? Ook Kaspersky weet niets van dit 'virus' Ik zou me maar niet druk erover maken, plaats anders een Hijackthis log op de beveiligingsgroep. Ik zoek ondertussen verder bij de Japanse fora, arigato
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...