Ga naar inhoud

Bios niet zichtbaar, laptop start wel op


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraag over mijn Dell Inspiron 6000. ENige tijd geleden begaf de harde schijf het en deze is vervangen, dell software weer terug geplaatst en windows xp er weer op gezet. Alles werkte prima. Nu nog maar mijn Bios is verdwenen tijdens de opstart. Computer start op, zwart scherm (F2 F12 etc doen helemaal niets), vervolgens start windows xp gewoon zichtbaar op en alles werkt eigenlijk normaal. Sterker nog, ik zit nu ook gewoon achter dezelfde Dell laptop. Heeft iemand enig idee hoe ik de bios en splash creen weer zichtbaar kan maken? Bedankt alvast, Manfred
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Late reaktie maar iedereen heeft wel eens griep. :) De F2 toets werkt niet, maar als ik mijn laptop op mijn tv aansluit en dan opstart zie ik op mijn tv wel mijn Dell splashscreen en kan ik wel in mijn bios komen, via het tv scherm. Zodra ik de laptop loskoppen is het scherm weer zwart op de laptop. Na het installeren van nieuwe drivers bleef alles zwart, na het herstellen van de oude drivers wederom een zwart opstartscherm waarne welkom in beeld verscheen en windows weer srtart weer normaal op. Heeft dus iets met de settings van een 2e monitor te maken, maar ja, wat?
Link naar reactie
Dat dacht ik ook. Met de nieuwe drivers was mijn tv monitor 1 en monitor 2 bestond niet. Toen had ik beeld op mijn tv en niet op de laptop. Die was toen alleen maar zwart dus ook windows was niet zichtbaar op de laptop. Teruggegaan naar de oude drivers: Laptop (notebook) was weer monitor 1 en de tv monitor 2. Vervolgens zonder tv: Alleen monitor 1 (notebook) was aanwezig en gaf dit ook aan op het scherm. Verschillende resoluties of beeldscherminstellingen waren niet de oplossing. Het is natuurlijk geen onoverkomelijk probleem want alles werkt maar ik snap gewoon niet wat er gewijzigd is. Althans, het kan aan mij liggen (dat is het ook want voor ik die tv aansloot werkte alles dus normaal) maar ik zie het gewoon niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...