Ga naar inhoud

Windows Vista upgrade naar Win7, veilig?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste forumgebruikers, Binnenkort wil ik misschien overstappen op Windows 7, alleen zit ik met een probleempje. Als ik zou willen upgraden, dit uitvoer etc., blijven de programma's die in C:\Program Files\ staan wel werken? Sommige programma's die er nu namelijk op staan in Vista zijn geschikt voor Win7... (Ik weet niet of dit van belang is..) Alvast bedankt,
Link naar reactie
of ze nog werken na upgrade weet ik niet. Maarprogrammas die in vista fatsoenlijk werken, zullen in windows 7 ook werken. Alleen weet ik niet of ze nog werken na een upgrade. Beste is trouwens een clean install te doen en geen upgrade. Je moet wel even een back-up maken, maar windows 7 brengt veel minder rotzooi met zich mee dan vista, en dan ben je alle vista rommel kwijt.
Link naar reactie
Enige praktijkervaring. Ik heb nu twee laptops opgewaardeerd van Vista naar 7. Steeds een clean install {met formatteren van de systeempartitie) gedaan. Met een prorammaatje dat daarvoor bedoeld is (ben de naam kwijt) een backup van een aantal zaken gemaakt en daarna teruggezet. Dat ging goed. Volgens wat ik op internet heb gevonden gaat het opwaarderen van Vista met behoud van programma's gebrekkig. Dan ben je waarschijnlijk meer tijd kwijt met de zaken in orde te maken dan met opnieuw installeren.
Link naar reactie
Zoiets staat ook in deze test [url=http://tweakers.net/reviews/1236/7/preview-prestaties-windows-7-vs-punt-xp-en-vista-conclusie.html]Preview: prestaties Windows 7 vs. XP en Vista.[/url] Maar ik denk dat daarover de meningen verschillend zijn. Van Vista werd toch beweert, dat deze trager is dan XP. En Windows 7 zou sneller zijn dan Vista.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...