Ga naar inhoud

Toestemming plakken/verwijderen via netwerk (vista)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een desktop en laptop. Nu wil ik af en toe bestanden uitwisselen via het netwerk tussen de twee. Copieren kan steeds, maar plakken/verwijderen lukt nooit. Dan moet ik dit steeds via de public folder doen. Telkens als ik wil plakken/verwijderen krijg ik de waarschuwing dat ik daar toestemming voor moet geven, waar hij mij overigens niet om vraagt. Dan kan ik alleen Try Again of cancel kiezen. Zijn er simpele instellingen die ik moet veranderen? Het lijkt mij namelijk niet zo probleem om dit voor elkaar te krijgen. Alvast bedankt, Yoeri
Link naar reactie
Oke, ik heb even het eea uitgezocht: - Beide computers zitten in hetzelfde netwerk - Beide computers staan ingesteld op: network discovery, file sharing, public folder sharing. Het password protected sharing heb ik uitgezet. - Op de desktop ben ik volledige administrator - Op de laptop ben ik onvolledige administrator (als ik naar Change an Account ga, en dan klik op: change the account type, kan ik alleen kiezen voor standard user, en administrator is grijs.) Er staat echter wel onder mijn persoonlijke icoontje dat ik administrator ben - De map waar het specifiek om gaat staat gedeeld voor netwerk - Op beide pcs staat UAC uit - Beide pcs's hebben geen firewall (behalve windows firewall) Nu kan ik nog steeds vanuit mijn vaste pc niets plakken op mijn laptop (behalve de Public map). Andersom kan ik wel alles. De map wil ik ook instellen dat 'alleen lezen' NIET ingeschakeld staat, maar steeds als ik dat doe, komt het direkt weer terug. Is er iets wat ik over het hoofd zie? EDIT: Volgens mij is het opgelost, binnen het netwerk nog het eea aangepast bij advanced sharing. Alvast bedankt, Yoeri
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...