Ga naar inhoud

XP sp3 Boot removable harddrive


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag, ik heb een probleempje: als ik een externe harddrive van Lacie aansluit op mijn desktop en deze vervolgens opstart, dan blijft de computer hangen bij het bios-opstartscherm. Ik kan er vervolgens niets mee doen behalve mechanisch rebooten. Ik heb geen probleem als ik de computer opstart zonder de externe aangesloten. De externe werkt ook goed als ik deze inplug na het Bios-scherm, vanaf het moment van het Windows XP scherm. Op mijn laptop is opstarten met de externe ingeplugd helemaal geen probleem. Hoe zou ik dit (toegegeven, niet al te grote) probleem kunnen oplossen? Groeten, Wilhelm
Link naar reactie
[quote:12d6e09725="Wilhelm Dipt"]Dag, ik heb een probleempje: als ik een externe harddrive van Lacie aansluit op mijn desktop en deze vervolgens opstart, dan blijft de computer hangen bij het bios-opstartscherm. Ik kan er vervolgens niets mee doen behalve mechanisch rebooten. Ik heb geen probleem als ik de computer opstart zonder de externe aangesloten. De externe werkt ook goed als ik deze inplug na het Bios-scherm, vanaf het moment van het Windows XP scherm. Op mijn laptop is opstarten met de externe ingeplugd helemaal geen probleem. Hoe zou ik dit (toegegeven, niet al te grote) probleem kunnen oplossen? Groeten, Wilhelm[/quote:12d6e09725] Heeft niets met de bootvolgorde te maken zoals de vorige spreker zei. Zelf ook last van gehad. Ik moest ook de externe schijven uitschakelen voordat ik door de boot heen kwam. 1. Het is erg verstandig om de externe schijven uit te schakelen voordat je de PC opstart. 2. wil je hem wel inschakelen, dan kan een BIOS update nog wel eens helpen (is bij gelukt).
Link naar reactie
[quote:bf2aca4f31]Heeft niets met de bootvolgorde te maken zoals de vorige spreker zei. [/quote:bf2aca4f31] Ik heb niet beweerd dat de bootvolgorde de reden van de storing zou zijn,maar ik acht het een mogelijkheid en dus zinvol het te onderzoeken :wink: Als de bootvolgorde eerst "removable" aangeeft,dan wordt er dus geen besturing gevonden. Ik meen mij te herinneren dit zelf eens gehad te hebben,maar kan mij vergissen. Die bios update kan de bootvolgorde gewijzigd hebben en wellicht het idee hebben laten postvatten dat de update de oplossing was. Kortom,toch maar even kijken naar die bootvolgorde lijkt mij. Greetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...