Ga naar inhoud

Vraag over nieuwe installatie XP/Vista op S-ATA HD ipv IDE


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw systeem ingebouwd en probeer XP/Vista te installeren. In het setup menu krijg ik te zien dat mijn IDE HD nu als C: (voorheen was deze schijf de d: in mijn oude systeem) is weergegeven en de S-ata HD als D:. Ik wil dit omgekeerd hebben, maar ik weet niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
[quote:605198927d="feike1977"]Ik krijg nu de volgende mededeling: "Windows kan niet worden gestart, omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <windows-hoofdmap>\system32\hal.ddl. installeer het bestand opnieuw"[/quote:605198927d] http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?hal
Link naar reactie
Je moet kijken welke schijf prioriteit krijgt.... Dat zie je al bij het opstarten van XP en als de schijven te voorschijn komen om partities van te maken. Dat gebeurt op basisvan bios instellingen, dus zorg dat de SATA als boot schijf staat..... Eenvoudigste manier: Zorg dat de toekomstige C-schijf in de 1e SATA connector v/h moederbord zit (zie boekje of CD) en check dat in het bios of ie als boot disk staat installeer dan XP (tijdelijk CD als eerdere boot instellen..... ). Zet daarna de IDE schijf erbij, die krijgt automatisch dan een hogere letter..
Link naar reactie
Hmm, voor de Bios blijft het probleem hetzelfde, mogelijk een hogere letter maar de Bios kiest de HD die de eerste is in de lijst. Dus zonder bios aanpassingen is er nog steeds een probleem. Even rondkijken, opstart volgorde is eigenlijk altijd ergens in te stellen. De taal is soms wel enigszins cryptisch. Ga op zoek, op dit moment is het gissen wat je Bios zou kunnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...