Ga naar inhoud

vreemd usb probleem..


Aanbevolen berichten

Beste mede computeraars, sinds een tijd heb ik een vaag probleem, ik heb zakelijk veel problemen gezien, maar voor deze heb ik toch even geen echte oplossing, behalve het herinstalleren van xp. Het probleem is als volgt, zodra ik een (maakt niet uit wat voor 1) storage device via usb aansluit crashed xp en reboot deze. Sluit ik het storage device aan op een andere xp machine werkt deze perfect. Sluit ik op de usb poort een ander type device aan, zoals bijvoorbeeld een printer of muis dan gaat dit ook goed. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder de boel te herinstalleren ? Alvast bedankt voor ieder antwoord..
Link naar reactie
bedankt voor te tip, maar ik heb daarnet geprobeerd met de knop vorige driver de vorige driver te installeren. maar het systeem reboot uiteindelijk met een bsod "poging tot het uitvoeren van niet uitvoerbaar geheugen" oid.. Nu is mn raid 5 weer in verify, dus de volgende poging zal morgen zijn.. al ben ik bang dat de enige oplossing een herinstallatie zal zijn. Ik heb de laatste tijd ook niets met drivers/firmware oid gerommeld, want als het werkt dan werkt is altijd mijn motto (door schade en schande geleerd)..
Link naar reactie
usb drivers zou geen issue moeten zijn..... voor je gaat herinstalleren eerst maar even deze workaround die al heel veel van dit soort vage usb-problemen oploste: - koppel alle usb-aparaten af - configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer - als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet. - selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor ´verwijderen´ cq ´installatie ongedaan maken´ - werk zo alle usbvermeldingen af - herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd. - daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden. nb: onder sommige vista´s wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart. dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.
Link naar reactie
@anjo, bedankt voor de tip, maar als mn momo stuurtje wel werkt, is de poort electrisch in orde. @derkdejong Bedankt voor de gouden tip! Het werkt magistreus weer.. de wonderenwereld van MS.. ik had de usb's al wel een keer geuninstalled maar daarna gewoon opnieuw laten detecteren, nu heb ik de pc zoals je zij gereboot en nu werkt het weer! Nogmaals hartelijk dank en slotje aub..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...