Ga naar inhoud

VLC media player wil ondertitels niet meer afspelen


Aanbevolen berichten

Het is je bekend hoe die ondertiteling normaliter werkt? Dat die ondertiteling een apart tekst bestand is met extensie *.srt. En dat dit bestand tenzij anders aangegeven onder Instellingen van VLC in dezelfde map moet staan als die film. Bij het afspelen met VLC-mediaspeler even rechtsklikken en Ondertitelingsspoor inschakelen. Maar nogmaals, hij moet dan wel verwijzen naar die file en plaats. En (natuurlijk) moet dat bestand wel meegdownload worden, de teksten bevinden zich niet in de film zelf. Onder Instellingen/Preferences/Video/Subtiteles vind je waar het bestand moet staan met de keuze uit een gedefinieerde plaats of "Detecteer automatisch bestanden met ondertiteling". Voor de gein hebben wij een keer in die file d.m.v. Wordpad in een Engelstalige ondertiteling zitten editen door een paar woorden te vertalen. Met een stevige dosis geduld kun je zo een hele film in een andere taal (met kennis van die taal, dat wel ;) ) opnieuw ondertitelen. Mits je uiteraard de tijdlabels ongemoeid laat, werkt dat feilloos.
Link naar reactie
Het is mij inderdaad bekend, dat het om een srt bestand gaat. Deze staat ook in dezelfde map van de film. Het heeft niet dezelfde naam, maar na vele eerdere films hoeft dit niet! Ik heb gewoon een film gedownload zonder subtitles. Maar dan ga ik ff zoeken op internet, en download de subtitle. Plaats deze in de map van de film. Open de film, en open ook de subtitles. Dus heb geen idee wat ik fout doe. OF als er een verkeerde setting aanwezig is :S
Link naar reactie
[quote:377a96d0d4="derkdejong"]ervaringsfeitje, misschien heb je d´r wat aan: soms valt de ondertiteling net buiten het zichtbare venster.... als het zich bij een film voordoet: is dat srt-bestand dan wel oké? check dat eens door het te openen in kladblok.[/quote:377a96d0d4] Met de srt files is er niets aan de hand. Vlc maar ff opnieuw installen.
Link naar reactie
Die opmerking van MirageH1992 heeft me even aan het experimenteren gezet. Normaliter klik je bij het afspelen van een film via VLC even in het beeld op de rechter muistoets. Er verschijnt dan het bekende menu met o.a. Ondertitelingsspoor. Werkt bij mij geheel naar behoren. Welnu. in de titel van het srt-bestand wijzigde ik tijdelijk één letter. Het gevolg was dat bij opnieuw afspelen de optie Ondertitelingsspoor ontbrak. Andere naam dus. Duidelijk lijkt me. Even ter aanvulling (beetje komisch achteraf): Een poosje geleden probeerde ik ook een film via VLC af te spelen. Werkte perfect. Het was een franstalige film, met Engelse ondertiteling. Wat echter verscheen was een Nederlandse tekst die er helemaal niet bij hoorde. Grote wolken met vraagtekens boven onze hoofden, tot mijn vrouw de teksten herkende van een geheel andere film op een andere lokatie. Het bleek dat in de instellingen van VLC naar die lokatie werd verwezen, in plaats van gewoon Automatisch vinden. Zo te zien toch strijdig met bovenstaande ondervinding met gelijke naam van film en ondertitelingsbestand. Mijn verklaring daarvoor is nu, dat op die andere lokatie zich (uiteraard) ook de bijbehorende film bevond met dezelfde naam als dàt ondertitelingsbestand. Blijkbaar vormen die softwarematig toch samen het benodigde criterium om wel of niet de optie in dat menu te laten verschijnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...