Ga naar inhoud

Probleem met Windows XP Home edition VIRUS!!


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo iedereen, ik ben me laatst bezig wezen houden met het downloaden van muziek DOM natuurlijk. ik heb het zogehete Trojanhorse binnengehaald en die heeft mijn bureablad leeg gemaakt en ook de start balk laten verdwijnen. ik heb geprobeerd Explorer.exe te openen maar helaas staat deze niet in het mapje WINDOWS op de C schijf. verder heb ik wat gelezen van de scannow die je via start moet openen, helaas is mijn start dus ook weg en is ook dit niet mogelijk. ik heb via de taakbeheer mijn virusscanner aan gekregen en daarmee is het virus verwijderd, ook heb ik een foutenscan laten maken maar helaas was ook dit tevergeefs. Ik kan feitelijk alles nog doen alleen zou dit via de taakbeheer moeten doen. Heeft er iemand hier al ervaring mee of kan iemand me helpen met oplossen?? Heb al meerdere treads gelezen kon alleen het antwoord niet vinden :cry: In ieder geval Alvast bedankt!!
Link naar reactie
Op zich is downloaden van muziek niet dom, wel te weinig beveiliging en het ondoordacht openen van gegevens. :wink: Om het probleem op te lossen; opstarten in veilige mode (op F8 drukken tijdens opstarten) en voor alle zekerheid terug een virusscan uitvoeren. Daarna een systeemherstel uitvoeren ( te vinden via systeemwerkset). Wel opletten dat je géén te recente datum terugzet, de kans bestaat dat dat de trojaan zich hier in genesteld heeft.
Link naar reactie
[quote:2300409f2f="Eddy X"]Op zich is downloaden van muziek niet dom, wel te weinig beveiliging en het ondoordacht openen van gegevens. :wink: Om het probleem op te lossen; opstarten in veilige mode (op F8 drukken tijdens opstarten) en voor alle zekerheid terug een virusscan uitvoeren. Daarna een systeemherstel uitvoeren ( te vinden via systeemwerkset). Wel opletten dat je géén te recente datum terugzet, de kans bestaat dat dat de trojaan zich hier in genesteld heeft.[/quote:2300409f2f]virus scan gedaan en er werd niks gevonden, nog even voor de duidelijk heid waar kan ik de systeem werkset vinden?? :oops:
Link naar reactie
ik hoop dat jullie het niet erg vinden maar even een vraagje tussendoor. ik wil nu 2 computers op mijn printer gebruiken maar niet iedere keer de usb kabel om hoeven wisselen. bestaat er een soort splitter voor? op mijn laptop zit nog een aansluiting wat lijkt op een kleine internet stekker, deze heb ik ook op mijn printer... zou dat niet moeten werken? waar is het anders voor?? gr robin
Link naar reactie
[quote:8364f9a8ed="RobinHelder"][quote:8364f9a8ed="lion"]Ook Windows heeft een helpfunctie :wink: (Start > Help en ondersteuning), maar dat terzijde: Start > Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset[/quote:8364f9a8ed]maar hoe kan ik bij start komen?? die balk is weg en de windows toets werkt ook niet...[/quote:8364f9a8ed] Was ik even uit het oog verloren.... :oops: Maar via een omweg, de helpfunctie van Windows (F1), kun je toch ook nog wel bij Systeemherstel komen, neem ik aan.....? Vraag is alleen of dat afdoende zal zijn. Zo niet, dan is het opvolgen van de reactie van Anjo een optie....
Link naar reactie
[quote:945c96aecf="RobinHelder"][quote:945c96aecf="lion"]Ook Windows heeft een helpfunctie :wink: (Start > Help en ondersteuning), maar dat terzijde: Start > Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset[/quote:945c96aecf]maar hoe kan ik bij start komen?? die balk is weg en de windows toets werkt ook niet...[/quote:945c96aecf] Ook afwezig in veilige modus ? Anders opstarten vanaf de Windows cd, en een herstel uitvoeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...