Ga naar inhoud

Hoeveel stroom verbruiken jullie?


anoniem

Aanbevolen berichten

Afhankelijk van je computer en beeldscherm is 120 tot 200W een mogelijke waarde. Wanneer ik mijn stroomverbruik in een week dat ik thuis ben en de computer dagelijks gebruik vergelijk met die van een week dat ik niet overdag thuis ben, dan zie ik al gauw een verschil van 7kWh of meer. Dit is hoofdzakelijk wel de computer. Natuurlijk zit er nog wel verlichting en zo bij. Mijn computer met beeldscherm verbruikt iets van 150W. Beetje meer wanneer er een printer, scanner, externe harde schijf, luidsprekers, 2e computer en zo aan staan. Het is zinvol de computer echt uit te zetten wanneer die niet gebruikt wordt. Wasmachine is niet zo'n heel grote stroomverbruiker een wasdroger is daarentegen een grootverbruiker. Ook leuke stroomslurpers zijn (verouderde) vrieskasten en airco's en waterbedden. Kijk voor de grap eens op: http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Grote%20energieverbruikers Ik kan haast niet voorstellen dat vaak achter de pc zitten een supergrote inpact op je stroomrekening heeft (of je moet de pc 24 uur per dag 7 dagen per week aan hebben).
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...