Ga naar inhoud

Welke tang voor netwerkkabels?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een tang om zelf netwerkkabels te maken. Waar moet je dan op letten? Zijn die tangen voor ISDN het zelfde als RJ45 CAT-5 netwerkkabel ? Is een zelfgemaakte kabel wel van een goede kwaliteit ? Ik heb lucent gigaspeed kabel, dus dat zit wel goed ?, maar hoe zit het met de stekkertjes en de afscherming van die stekkertjes / kabel ?
Link naar reactie
sitecom heeft een speciaal netwerk installatie kit waar de tang erbij inzit de rj11 stekkers heeft een kleinere tang nodig dan de rj45 stekkers de koperdraadmantel laat je om de kleine koperdraadjes zitten wel de groter mantel een klein stukje ontmantelen. met isdn heb ik geen ervaring werk nog analoog met de telefoon Bij de Gamma verkopen ze ISDN-materiaal. Daarop staat RJ45. Het ziet er ook precies hetzelfde uit als mijn lan-netwerkkabels hier thuis. Zelf kabels maken is niet slechter. Alleen de 8 draadjes netjes naast elkaar krijgen, voordat je ze in de stekker steekt (en in de goede volgorde), is erg lastig. Kant-en-klaar kabels zijn ook niet meer zo duur. Op de HCC-dagen kocht ik kant-en-klaar-met stekkers 20 meter voor 8 euro.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...