Ga naar inhoud

acer recovery


anoniem

Aanbevolen berichten

HELP!! ik heb een acer aspire 9414zwsmi en die wil ik graag weer recoveren maar bij de aankoop van mijn laptop heb ik geen recovery cd of iets gekregen maar nu wil ik hem weer graag recoveren want door mijn eigen gekloot werkt niet alles zoals het hoor dus wil het zoals het was alles terug naar de fabrieksinstellingen zou iemand mij daar mee kunnen helpen alvast bedankt :D
Link naar reactie
Ik moet het even uit mijn hoofd doen want ik heb mijn Acer al een tijdje geleden de deur uitgedaan. Als het goed is staat er nog een (niet zichtbare) Q partitie op je HD. Deze kan je benaderen door via het bootmenu naar ik meen op F8 te drukken voor een recovery. Maar denk erom dat de C; partitie dan wordt schoongemaakt en je eventuele data op deze partitie ook verdwijnt. Na de recory moet je wel opnieuw je updates ophalen. Succes
Link naar reactie
[quote:07f77e9569="arjant2"]Niet doen zoals bovenstaand. Ga naar Start, Programmas, Empowering Technology, en dan Empowering Technology aanklikken, dan krijg je een menuutje. Klink dan op Acer eRecovery Management. daar kan je kiezen voor de backup terug te zetten die op de verborgen partitie staat. (fabrieksinstelling)[/quote:07f77e9569] ik heb er nu xp opstaan en mijn acer empowering technology werkt totaal niet want dat botst met de vista die er nog opstaat maar mijn c schijf is niet bereikbaar
Link naar reactie
[quote:38ce6f1eab="PC1"]Dus toch maar mijn advies![/quote:38ce6f1eab] oke nu zit ik dus met mijn geavanceerde instellingen en hoe verder want ik wil dit echt graag goed doen mijn keuze's zijn: -veilige modus -veilige modus met netwerkmogelijkheden -veilige modus met opdrachtpromp -logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen -VGA-modus inschakelen -laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten) -active directory terugzetten (alleen windows-domeincontrolles -foutopsporingmodus -automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen -windows normaal starten -opnieuw opstarten -terug naar het menu met besturingssystemen
Link naar reactie
[quote:446e11b27e="PC1"]Nogmaals ik moet het uit mijn hoofd doen maar er moet een funcitetoets aanwezig zijn voor de recovery en die zie ik niet in je lijstje staan. Kan het zijn dat je op een eerder moment die Q partitie hebt verwijdert? Zo neen neem dan even contact op met de Acer-helpdesk[/quote:446e11b27e] de Q partitie staat er nog op en er staat ook een aantal dingen op dus waarschijnlijk de recovery moet ik niet deze optie gebruiken active directory terugzetten
Link naar reactie
Je kan de recovery starten door tijdens het bios scherm tegelijkertijd op alt en f10 te drukken. Acer levert inderdaad geen recovery cd's mee, maar nadat de eerste installatie klaar is wordt er altijd gevraagd om een recovery cd te maken. Deze vraag blijft terugkomen tot je dit zelf expliciet uitzet. Volgende keer dus goed lezen waar je op klikt en wel een backup maken. (P.S. via Empowering Technology kun je deze backup alsnog maken. Je kan eens kijken of je op de support site van acer de xp versie van dit programma kan downloaden zodat je in ieder geval cd's hebt voor het geval de andere optie niet werkt)
Link naar reactie
[quote:e3cee09e26="janjantjes"]Je kan de recovery starten door tijdens het bios scherm tegelijkertijd op alt en f10 te drukken. Acer levert inderdaad geen recovery cd's mee, maar nadat de eerste installatie klaar is wordt er altijd gevraagd om een recovery cd te maken. Deze vraag blijft terugkomen tot je dit zelf expliciet uitzet. Volgende keer dus goed lezen waar je op klikt en wel een backup maken. (P.S. via Empowering Technology kun je deze backup alsnog maken. Je kan eens kijken of je op de support site van acer de xp versie van dit programma kan downloaden zodat je in ieder geval cd's hebt voor het geval de andere optie niet werkt)[/quote:e3cee09e26] ik weet niet of dat aan mij ligt maar alt+F10 werkt bij mij niet en ik heb de empowering drivers gedownload maar dat werkt dus ook niet hij geeft meteen een fout aan zodra ik een actie wil gaan doen allemaal raar dus het is een groot probleem dus
Link naar reactie
[quote:e3a96880d5="janjantjes"]Dan moet je eens kijken of je D2D (disk to disk) recovery aan hebt staan in de bios. Hier kom je in door op F2 te drukken. Als dit aanstaat moet je gewoon nog een paar keer proberen op alt-f10 te drukken (een aantal keer herhaaldelijk indrukken).[/quote:e3a96880d5] D2D is enabled dus zou moeten werken maar het werkt niet ook niet als ik vanaf het begin tot het einde doet het werkt niet allemaal erg appart vind ik ?
Link naar reactie
Je had er oorspronkelijk Vista op staan. Nu heb je XP geïnstalleerd. Daarbij heb je de MBR overschreven, en die bevat bij Acer wat speciale code, die het mogelijk maakt om via Alt-F10 de recovery te starten. Er is een mogelijkheid die originele MBR weer terug te krijgen, maar die is nogal ingewikkeld. Het staat uitgebreid hier beschreven: [url]http://www.roundtripsolutions.com/blog/2007/10/18/300/acer-disk-to-disk-d2d-recovery-broken/[/url] Kijk onder punt 4. Als je de MBR hebt hersteld werkt Alt-F10 weer en kun je de originele Vista met alle fabrieksinstellingen weer terugzetten. Ik ga er hierbij van uit dat de recoverypartitie -zoals je zegt- nog gewoon aanwezig is.
Link naar reactie
[quote:c45d823106="Jan bakker"]Je had er oorspronkelijk Vista op staan. Nu heb je XP geïnstalleerd. Daarbij heb je de MBR overschreven, en die bevat bij Acer wat speciale code, die het mogelijk maakt om via Alt-F10 de recovery te starten. Er is een mogelijkheid die originele MBR weer terug te krijgen, maar die is nogal ingewikkeld. Het staat uitgebreid hier beschreven: [url]http://www.roundtripsolutions.com/blog/2007/10/18/300/acer-disk-to-disk-d2d-recovery-broken/[/url] Kijk onder punt 4. Als je de MBR hebt hersteld werkt Alt-F10 weer en kun je de originele Vista met alle fabrieksinstellingen weer terugzetten. Ik ga er hierbij van uit dat de recoverypartitie -zoals je zegt- nog gewoon aanwezig is.[/quote:c45d823106] ik heb even gekeken en het ziet er goed uit voor wat ik nodig heb nu op hoop van zegen dat het goed gaat maar alvast hartelijk bedankt :)
Link naar reactie
[quote:01621ea8e0="Jan bakker"]Je had er oorspronkelijk Vista op staan. Nu heb je XP geïnstalleerd. Daarbij heb je de MBR overschreven, en die bevat bij Acer wat speciale code, die het mogelijk maakt om via Alt-F10 de recovery te starten. Er is een mogelijkheid die originele MBR weer terug te krijgen, maar die is nogal ingewikkeld. Het staat uitgebreid hier beschreven: [url]http://www.roundtripsolutions.com/blog/2007/10/18/300/acer-disk-to-disk-d2d-recovery-broken/[/url] Kijk onder punt 4. Als je de MBR hebt hersteld werkt Alt-F10 weer en kun je de originele Vista met alle fabrieksinstellingen weer terugzetten. Ik ga er hierbij van uit dat de recoverypartitie -zoals je zegt- nog gewoon aanwezig is.[/quote:01621ea8e0] ik ben heeeel erg blij je hebt me goed geholpen het is me dus gelukt om te recoveren hij werkt weer helemaal perfect ik ben echt heel erg blij :D
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Ik heb via deze url http://www.roundtripsolutions.com/blog/2007/10/18/300/acer-disk-to-disk-d2d-recovery-broken/ om weer gebruik van ALT+F10 te kunnen maken maar ik kan MRBwrdos.exe niet vinden maar ik heb wel MBRwrwin.exe, ik durf dus nog niet laatste handeling van bovenstaande url te doen. rtMBR.bin heb ik gevonden. Wie kan helpen? Ik heb een Acer Aspire 9300 en het om Vista weer opnieuw te installeren en daarnaast had ik XP eropgezet dus MBR was veranderd en nu moet D2D weer hersteld worden.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
[quote:9f4189e0ab="Mondieu"]Deze url gevonden http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=175697 dus MBRwrwin.exe install rtmbr.bin is mogelijk. Ik heb het zoals in deze url is beschreven gedaan http://www.pctechbytes.net/forums/showthread.php?t=15418&page=3 (smithy963)[/quote:9f4189e0ab] Eey ik heb effe een vraag over Mijn Acer T-136 Ik heb aan het aankoop van deze Acer Windows Xp Home Edition gekregen. Ik installeerde windows xp professional, ik wil namelijk home edition terug door fabriek instelling te doen ( Recovery) maar als ik op Alt + F10 Druk gebeurt er niks ?? Wie kan me Helpen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...