Ga naar inhoud

Kent iemand een goede stroommeter?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb ooit ergens gelezen (dacht HWI) dat bij de gamma of vergelijkbare bouwmarkt een goede betaalbare stroommeter te koop was. Weet iemand hier nog iets van? Merk /type oid? Ik zoek dus iets om het wattage af te lezen. Via google wel een artikel gevonden maar geen bouwmarkt http://www.hardware.info/news/ymiclZqSwpuabZY/Testresultaten_Energieverbruiksmeters/ Die van BCC ziet er in ieder geval wel aardig uit (15 euro , 5% afwijking).
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Heb onlangs mijn ongeijkte alecto (EM-16?) even getetst wat die aangeeft na 1 minuut verbruik en vergeleken met de opgave van fabrikanten op hun spullen. Een paar resultaten: - spaarlamp 9 watt (fabrieksopgave), gemeten 7 watt; - halogeenlamp beide 20 watt (fabriekopgave), gemeten 18 en 19 watt; - 100 gamma kerstlampjes 0,32 watt (fabrieksopgave), gemeten 30 watt; - gloeilamp beide 40 watt (fabrieksopgave), gemeten 41 en 42 watt; - waterkoker 500 watt (fabrieksopgave), gemeten 529 watt; - fohn 1200 watt, gemeten 1364 watt. Lijkt dus op geringe min-afwijking onder 40 watt verbruik, en hogere plus-afwijking bij zwaardere apparaten. Of de verbruiksmeter nu afwijkt of fabrikanten maar iets guntigs neerkrassen op hun produkten, zou ik ook niet weten. Maar als de meter van de energieleverancier 10 kwh verbruik per dag aangeeft en je hebt enkel een broodrooster, dan is er een probleem.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...