Ga naar inhoud

Waarom maakt Samsung Galaxy S2 geen verbinding?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Samsung Galaxy S2 en een KPN router Experia ARV7519. De router is vorige week donderdag door KPN geplaatst. Sinds zondag kan de Galaxy geen WiFi verbinding meer maken. (Ik schakel de telefoon 'snachts helemaal uit). Bij de vorige router (Thompson 750337) nooit problemen gehad. De Galaxy geeft de achtereenvolgende meldingen "scannen...", "verbinding maken...", "verbinding verbroken". Zelfs op 20cm afstand van de router. 1. Galaxy soft-reset geprobeerd (toestel uitgeschakeld en ook batterij eruit). Hielp niet .... bleef continu zoeken en melden "verbinding verbroken". 2. Via "instellingen", "draadloos en netwerk", en "Wi-Fi-instellingen" de router op "vergeten" gezet en daarna opnieuw verbinding laten zoeken (met absoluut de juiste pincode).....geen resultaat. 3. Ook nog via "Mobiele netwerken" bij "pakketgegevens gebruik" het vinkje weggehaald. Hielp ook niet. 4. Router gereset, hielp ook niet. En nou komt het rare... Ik doe mijn netbook aan (Acer Aspire One 522), deze maakt verbinding en hoppa....de telefoon ook!!!!! Heb het een aantal keren uitgetest. Op het moment dat de laptop verbinding maakt, dan doet de telefoon het ineens ook, op hetzelfde moment. Zelfs als telefoon en laptop heel ver van elkaar vandaan zijn. Het heeft dus duidelijk met elkaar te maken. Als ik de laptop uitdoe, dan blijft de telefoon gewoon verbinding houden. Maar als ik weg ben geweest en weer thuiskom, heb ik hetzelfde probleem weer. 1. waarom kan de telefoon geen verbinding maken? Wat kan ik als leek doen? 2. waarom doet ie het wel op hetzelfde moment als de laptop verbinding maakt? Er is ook nog een vaste computer met kabel aangesloten op de router en doet het zonder problemen. Wie kan er inhoudelijk iets over zeggen? svp niet te technisch, zie begin.
Link naar reactie
Misschien staat de één op vast (statisch) IPadres toewijzen en de ander op vast, zodat op "een" moment een clash plaatsvindt. Doe eens op een moment dat alle drie apparaten werken Start>Uitvoeren ipconfig /all en kijk eens naar de IPadressen. Misschien ben je er al uit als je op je telefoon een hoog vast IPadres instelt.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...