Ga naar inhoud

Bestandsnaam ophalen in Excel


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb alleen de beschikking over Excel 2007, dus misschien dat het in oudere versies anders werkt, maar deze formule werkt voor mij: [code:1:0ff56af086] =MID(CELL("filename");SEARCH("["; CELL("filename")) + 1;(SEARCH(".";CELL("filename");SEARCH("[";CELL("filename")))) - (SEARCH("["; CELL("filename")) + 1)) [/code:1:0ff56af086] Deze functie zal denk ik een fout opleveren wanneer je het bestand nog niet hebt opgeslagen, maar met een IF (ALS) eromheen, kun je dat opvangen. [code:1:0ff56af086] =IF(CELL("filename") <> ""; MID(CELL("filename");SEARCH("["; CELL("filename")) + 1;(SEARCH(".";CELL("filename");SEARCH("[";CELL("filename")))) - (SEARCH("["; CELL("filename")) + 1)); "") [/code:1:0ff56af086]
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
Beter laat dan nooit ... Voor mij werkt (in Excel 2010) de volgende formule: =DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;(VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam")))-6) Voor eerdere versies van Excel wordt dit: =DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;(VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam")))-5) De formule filtert de bestandsnaam uit het volledige pad, met daarin de bestandsnaam tussen blokhaken: =CEL("bestandsnaam") De blokhaken worden als argument gebruikt om het eerste en het laatste teken van de naam te vinden teneinde de naam uit de tekenreeks te filteren. Excel 2010 heeft een bestandsnaam met een extensie die bestaat uit 5 tekens ".xlsx", terwijl oudere versies de extensie ".xls" (dus 4 tekens) gebruiken; het filter voor oudere versies is daarom één teken korter (-5 i.p.v. -6).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...