Ga naar inhoud

wel lan-verbinding maar geen internet onder XP..


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

dus.... 1. Je hebt een netwerk.. krijgt info van de router 2. Windows update vindt z'n updates automatisch.. dus internet 3. Zonealarm update zichzelf (volgens jouw berichtjes).. dus internet doet het. En pingen naar bv www.microsoft.com.. geeft dat nu wel een antwoord? Is het overigens normaal dat de DNS server de router is? Ik dacht dat een DNS altijd ergens anders gevonden werd.... (kan aan mij liggen).
Link naar reactie
@Darkon: ZoneAlarm kan ook internet niet meer op. dat van die automatische updates zei ik alleen om aan te geven dat ik een bijgewerkte versie heb. overigens heb ik ZA nu verwijderd en wil de nieuw gedownloade versie niet installeren. ik ben bang dat XP volledig instabiel aan het worden is.. :cry: @marotick: helaas werkt ip-adressen invoeren in de browser ook niet.. :-?
Link naar reactie
wat gebeurt er als je de internet wizard gebruikt? Dit voor het opzetten van het netwerk bedoel ik. Het vraagt of je internet via je netwerk benadert bijvoorbeeld.... daarop moet je dan ja zeggen. Heb je geprobeert je router te benaderen via je browser? (het adres van je router daar intikken en dan erheen browsen).
Link naar reactie
Druk eensde windows toets in (die met dat vlaggetje) en "pause/break". Dit geeft je 'systeem' weer.. en kijk eens naar je device manager. Staat daar je netwerkkaart in en zo ja, is dat goed geïnstalleerd? Klik er eens op en vraag de eigenschappen op. Kijk eens of die wel 'enabled' staat... of niet. Kun je je gateway pingen? (en zo ja, krijg je antwoord terug of is ie timed out?)
Link naar reactie
Dit wordt wel erg irritant... :wink: Ok.. de feiten zijn: * Je netwerkkaart zit in je pc en werkt.. onder linux. Dus je kaart werkt, netwerk werkt en router werkt. * Windows XP ziet je netwerkkaart (zelfde kaart (beschrijving) als in linux?), staat enabled (altijd checken.. ook al zegt XP dat je apparaat functioneert, wil nog niet zeggen dat ie enabled staat). * Je kunt je router niet pingen... dus je komt niet verder dan je kaart.. ALS je die al kunt pingen. Ok.. volgende vraag: Kun je je eigen IP pingen? (niet 127.1.0.0, maar de IP van je netwerkkaart.. die je hebt opgevraagd met ipconfig)
Link naar reactie
ik heb net XP opnieuw geinstalleerd dus op dit moment geen toeters en bellen. :lol: [size=9:5e9743066a](wat een gedoe trouwens als je via de telefoon moet activeren, en dan weer hetzelfde gezever als je office hebt geinstalleerd..)[/size:5e9743066a] [i:5e9743066a]alleen:[/i:5e9743066a] -sp2 -drivers -office dus niet eens een virusscanner o.i.d. [size=9:5e9743066a]zolang ik geen internet heb, is dat nog niet zo nodig.. :-? offtipic: ik leer Ubuntu wel snel kennen zo; net de geoptimaliseerde kernel vood de k7 geinstalleerd.. 8) [/size:5e9743066a] edit: en ik heb inderdaad ook de wizard doorlopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...