Ga naar inhoud

wel lan-verbinding maar geen internet onder XP..


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb sinds kort een andere netwerkkaart in mijn pc zitten. (Realtek RTL8201BL) deze wordt juist herkend door windows en na installatie ziet XP ook een 100mbit verbinding. erg leuk maar geen internet onder [u:e19ef95f20]IE en FireFox[/u:e19ef95f20]... :cry: [u:e19ef95f20]apparaatbeheer[/u:e19ef95f20] geeft verder ook [u:e19ef95f20]geen foutmeldingen[/u:e19ef95f20] en [u:e19ef95f20]onder Ubuntu heb ik wel internet[/u:e19ef95f20]. het ligt dus ook niet aan mijn adsl-modem. [i:e19ef95f20]het probleem ligt dus duidelijk bij WinXP.[/i:e19ef95f20] ik ben aan het zoeken geweest op dit forum en heb wel een paar threats gevonden met soortgelijke problemen, dus het probleem lijkt mij vrij algemeen, alleen staat nergens een concrete oplossing... ik heb eerlijk gezegd geen zin om Windows opnieuw te installeren omdat zo vreselijk veel tijd kost met alle programma's die ik dan ook weer opnieuw moet installeren.
Link naar reactie
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kun je wel een ping opzetten op basis van IP-adres? Probeer eens 'ping 194.109.6.92'. Als je wel antwoord krijgt, heb je denk ik een DNS-probleem. Als je geen antwoord krijgt, zul je even je modem moeten pingen. Als je in dat geval antwoord krijgt, zal het echt wel aan je Internetverbinding liggen, bij geen antwoord zul je even je IP-configuratie moeten controleren.
Link naar reactie
[i:ad7b2e0a3b]ipconfig:[/i:ad7b2e0a3b] Windows IP-configuratie Ethernet-adapter LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.64 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgataway. . . . . . . . . : 192.168.1.254 -------------------------------------------------------------------- wat ik ook ping, ik krijg alleen maar time-outs. -------------------------------------------------------------------- ip-adres en DNS staan allebei op 'automatisch verkrijgen'. -------------------------------------------------------------------- het helpt helaas ook niet om eerst het modem en na een halve minuut de pc aan te zetten.
Link naar reactie
ik had inderdaad de standaardgataway ook gepingt. verder heb ik een oud kaartje opgeduikeld waarvan ik zeker weet dat windows daar standaard de drivers van aan boord heeft. die zal ik er vanavond in zetten. ik vrees alleen dat het geen oplossing is voor het probleem omdat het kaartje wel perfect werkt onder Linux.. ik denk dat het probleem dus meer in de instellingen van WinXP zit dan in de hardware. maar je weet het natuurlijk nooit als het over computers gaat.. :wink:
Link naar reactie
Ik denk dat het inderdaad aan XP ligt. Als je je router (gateway) niet kunt pingen, heb je dus ook geen netwerk.. dus is het niet alleen een internet probleem. Kijk eens hoe je instellingen staan ingesteld voor TCPIP. Krijg je de IP van de router, of heb je die zelf ingesteld? Wat gebeurt er als je de standaard gateway eens leeg maakt en dan probeert? (klinkt misschien gek, maar probeer eens). En inderdaad.. als het onder linux werkt, is het GEEN hardware probleem.... :)
Link naar reactie
- Je zegt: [quote:d5ea2f5abe]ip-adres en DNS staan allebei op 'automatisch verkrijgen'. [/quote:d5ea2f5abe] - Echter IPConfig toont het Gateway-adres Dus XP is in staat het ip-adres van de router uit te lezen! Dus communicatie over het netwerk is mogelijk voor XP. Probeer eens te pingen naar 127.0.0.1, lukt dit ook niet dan is er iets met de IP-Stack van de netwerkkaart. Zorg dat de TCP/IP service werkt en is gekoppeld aan de netwerkaart.
Link naar reactie
hier alles bij elkaar dan. @ Chris Kruidenier: pingen naar 1727.0.0.1 lukt dus wel! XP ziet inderdaad wel een netwerk! :-? nog een klein mysterie: kijk maar 's rechts onderin.. 'De nieuwste updates kunnen nu automatisch worden gedownload' HUH!?? :-? [url=http://xs.to/xs.php?h=xs107&d=06404&f=netwerk.PNG][img:5670e705b7]http://xs107.xs.to/xs107/06404/netwerk.PNG.xs.jpg[/img:5670e705b7][/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...