Ga naar inhoud

dubbele leestekens


Aanbevolen berichten

Dag kenners, Ik heb al enkele maanden een raar probleem met leestekens die dubbel in beeld verschijnen. Rotzooien met de land- en toetsenbordinstellingen helpt niet. Het gaat om de ~~ (zie je wel, dubbel!), ``, '', "" en ^^. Ik tikte alle voorgaande leestekens maar eenmaal in en er verschijnen er toch steeds twee. Ik word daar een beetje moe van. Waar vind ik toch de instelling om dit te veranderen?
Link naar reactie
[quote:b66dfd87a0="b.vuijk"]Ik heb al enkele maanden een raar probleem met leestekens die dubbel in beeld verschijnen. Rotzooien met de land- en toetsenbordinstellingen helpt niet. Het gaat om de ~~ (zie je wel, dubbel!), ``, '', "" en ^^. Ik tikte alle voorgaande leestekens maar eenmaal in en er verschijnen er toch steeds twee. Ik word daar een beetje moe van. Waar vind ik toch de instelling om dit te veranderen?[/quote:b66dfd87a0] Hmm, vreemd. Op zich is dit juist een handig feature om (mede)klinkers met accenten te maken zoals é, ë, ç, ñ ga zo maar door. De toetsenbord instelling heeft zeker wel invloed. Maarre, je moet de juiste keuze wel standaard maken. Overigens is in 2 weken tijd dit geloof ik het 5e onderwerp ...
Link naar reactie
Eén ding is mij overigens niet duidelijk: druk je de toets tweemaal in? Dat zeg je namelijk niet, maar ik vermoed dus van wel. Bij de eerste keer zie je niets, en bij de tweede keer krijg je er twee. Wil je (mede)klinkers met accenten maken dan moet je voor een echt " o.i.d. 2 toetsen indrukken, namelijk eenmaal " (dan zie je nog niets) en vervolgens een spatie (dan verschijnt "). Tja zelf vind ik dat makkelijker, dan onthouden hoe ik die accenten op de e krijg.
Link naar reactie
[quote="J. de Boer"]Bekend verschijnsel. Waarschijnlijk toch toetsenbordinstelling. Mogelijk staat die nu op VS [Internationaal]. Met Verenigde Staten 101 ben je van dit probleem verlost. Jan de Boer[/quote] Waar zit die instelling dan? Ik kan alleen VS-internationaal, VS Dvorak en VS Dvorak linkshandig en VS Dvorak rechtshandig vinden.
Link naar reactie
[quote="Hans.Vosman"]Eén ding is mij overigens niet duidelijk: druk je de toets tweemaal in? Dat zeg je namelijk niet, maar ik vermoed dus van wel. Bij de eerste keer zie je niets, en bij de tweede keer krijg je er twee. Wil je (mede)klinkers met accenten maken dan moet je voor een echt " o.i.d. 2 toetsen indrukken, namelijk eenmaal " (dan zie je nog niets) en vervolgens een spatie (dan verschijnt "). Tja zelf vind ik dat makkelijker, dan onthouden hoe ik die accenten op de e krijg.[/quote] Ik toets de toetsen slechts eenmaal in en krijg er dan steeds gratis eentje bij. Eenmaal de tilde intoetsen levert me dus ~~ op. Eenmaal de dubbele aanhalingstekens dit: "". Eenmaal de enkele aanhalingstekens: ''. Eenmaal accent circonflexe aantikken en ik heb twee dakjes: ^^. Andere tekens doen het wel correct. @ of # of $, die komen allemaal eenmaal. Overigens werk ik met XP, misschien handig om te weten. De herhaling is correct ingesteld en veranderen van toetsenbord brengt geen oplossing. Zelfs het ''onscreentoetsenbord'' van Windows geeft deze tekens tweemaal. Voorheen had ik ook de instelling dat ik na een van deze leestekens niets kreeg totdat ik er een letter of een spatie achter tikte. Nu niet meer, ik krijg er direct twee. Op de een of andere manier is dat veranderd.
Link naar reactie
[quote:c1fbcefb19="b.vuijk"] Waar zit die instelling dan? Ik kan alleen VS-internationaal, VS Dvorak en VS Dvorak linkshandig en VS Dvorak rechtshandig vinden.[/quote:c1fbcefb19] Voor Windows XP onder Landinstellingen (Configuratiescherm). Let erop dat je je voorkeur wel standaard maakt. Toch denk ik dat er wat anders aan de hand is omdat je de toets slechts eenmaal indrukt. Klinkt als een zeer vervelende bug.
Link naar reactie
  • 8 jaren later...
Dubbele leestekens - de oplossing! Het is Malware! Microsofte Security Essentials lost het NIET OP!!!! Download Malwarebytes op http://www.malwarebytes.org/ De GRATIS versie doet het goed. Probleem is hiermee opgelost! Als dit niet helpt kan je nog SuperAntiSpyware http://www.superantispyware.com/ gebruiken. Bij mij was het probleem na screenen en schonen met Malwarebytes opgelost!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...