Ga naar inhoud

Computer op TV aansluiten


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn PC via TV-out kaart (GeForce3 Ti 200) aansluiten op onze Philips breedbeeld TV ivm DVD-speler die in PC zit. Nu heb ik een S-video kabel met audioplug aan de ene kant en een scart aansluiting aan de andere kant gekocht en alles gaat goed..... alleen krijg ik zwart/wit beeld op mijn TV!!! Dus beeld wordt keurig overgezonden evenals geluid alleen wordt het zwart/wit, ik snap er niks van, heb al heel wat instellingen nagelopen.... Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Je zult ervoor moeten zorgen dat je tv-toestel de "primaire monitor" wordt. Dit doe je door naar configuratie-scherm-beeldscherm-instellingen te gaan. Dubbelklik hier op het beeldscherm en hier kun je dan instellen welke primair is/wordt.

Veel succes ermee,

Bram Beneken Kolmer

------------------ You don't need eyes to see, you need vision...

Link naar reactie
Wat bedoel je met "audioplug aan de ene kant en een scart aansluiting aan de andere kant". Een s-video is iets anders dan een audio plug. Waarschijnlijk heb je een z.g. "composite video" kabel. Je zult dit bij TwinView dan ook in moeten stellen, dus rechtsklikken op de 2e monitor > Output Device > Format instellen op composite video
Link naar reactie
Ik had een kabel met aan de pc kant twee uiteinden, nl. S-video en audio en aan de TVkant scart. Heb inmiddels de oplossing gevonden! Gelukkig!! Namelijk een S-VHS (is S-video) gold plated kabel, voor overdracht van beeld en een losse audiokabel voor geluid. En het werkt, perfect beeld en geluid. Dus tip voor een ieder die met hetzelfde probleem kampt, koop een weliswaar wat duurdere, maar kwalitatief duidelijk beter, gold plated s-vhs kabel, met dus aan beide kanten een S-vhs "plug" en niet een omzetting naar scart of whatever.....
Link naar reactie
hoi ik heb dit ook gedaan, van een laptop naar de tv. ik kreeg na een beetje prutsen prachtig kleur beeld, alleen werkt de dvd niet. wel op de laptop, maar ik krijg geen beeld op de tv. het schermpje waar ie zou moeten komen is zwart. ik heb verschillende formaten film geprobeerd met verschillende 'filmpjes spelers' (windows media player, quicktime, the playa) maar overal hetzelfde. behald bij quicktime zag ik beeld, maar alleen als het beeld op z'n aller kleinst werd gezet.

wie heeft er een tip voor me?

gr warda007

------------------ Het leven is zooooooooo mooi!

Link naar reactie
  • 7 jaren later...
Hallo allemaal, Onlangs heb ik mijn eigen gaming computer in elkaar gezet. Hieronder even de eigenschappen: Antec P182 Core i7 920 Asus P6T Deluxe V2 Corsair triple 1600 - 6GB Power Color HD4870 1GB (2x DVI uitgangen) Samsung Ecogreen 500GB Scythe Mugen 2 Mijn volgende aankoop zal worden een TFT/LCD monitor/TV aan te sluiten op mijn computer. Dit scherm wil ik gebruiken als TV zowel PC monitor. Het scherm moet verder de volgende eigenschappen bevatten: - 27" of groter - Digitenne van KPN moet aan te sluiten zijn. ( http://www.kpn.com/televi...ein:banner:digitenneplein ) - Full HD Verder weet ik dat TFT schermen niet groter te verkrijgen zijn dan 27", maar dat wanneer je een LCD TV aansluit je de kans hebt dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid. Verder zit ik 1 meter van het scherm af dus lijkt het me verstandiger een niet al te grote TV te kopen vanwege de grote pixels. Nu luidt mijn vraag als volgt: Moet ik voor een TFT scherm of een LCD TV gaan? Ik heb ook een combi scherm gevonden. Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie hier van vinden en of het met de eisen die ik stel, wat voor me is. Zie onderstaande links. http://www.lge.com/products/model/detail/M2794D.jhtml pricewatch: LG M2794D Graag heb ik jullie voldoende geinformeerd! Ik kijk uit naar jullie reacties. Alvast bedankt! Grt Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...