Ga naar inhoud

CD-Rom drive naam wijzigen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Lisa hier.

Weet iemand hoe ik de naam (label) van mijn CD-Rom stations kan wijzigen? Ik heb nu twee aanduidingen CD-Rom (i) en CD-Rom (j). De driveletters kunnen ongewijzigd blijven maar ik wens graag net zoals je de harde schijven een eigen naam kunt geven, dat te doen bij de CD-Rom stations. Wie o wie kan Little Lisa wijze raad verschaffen?

Kus, Lisa.

Link naar reactie
WHOW! My god...boyz!

Wat een response opeens! Kijk. Ik ben blond...en lang...en heb ook nog een behoorlijke bos hout mee te dragen. Hahaha...goed even terug naar mijn originele vraag. Ik begrijp echt wel dat het label van een cd-rom verschijnt zodra deze in de speler zit. Kijk pretty boy'z, Little Lisa zou die vraag anders niet stellen. Want wat leest de oplettende lezer? Kan ik het label van de cd-speler wijzigen, niet van de cd! Want lekkere jongens van me...wat is het geval? Ik heb twee cd spelers in mijn systeem en op het moment dat daar niets in zit of er zitten ongelabelde cd's in, zie ik twee maal 'cd-rom speler' onder elkaar in de explorer of in windows commander. En DAT wil ik dus veranderd hebben. Ik wil de cd-spelers een eigen naam geven op het moment als er geen- of ongelabelde cd's in zitten. Haaaaaaaaaa Hmmmmmmm....zo (op mijn liefst kijkend)...ik hou toch wel van jullie hoor! Zeker van diegene die reageren. Een forum is er natuurlijk niet voor nix.

Kuzz, Lisa.

Link naar reactie
Een label betreft de schijf waar het om gaat. Aangezien een harddisk altijd op zijn plaats zit, kan dit dus prima. Bij een cdrom moet dus de cdrom in de drive zitten en daarom heeft dan ook elke cdrom zijn eigen label (indien aangemaakt op de cdrom). Dus dit ligt niet aan dat achterlijke Windows 2000, maar aan je eigen interpretatie!
Link naar reactie
Uhm, volgens mij kan je het wel wijzigen, maar dan is het alleen zichtbaar wanneer er GEEN CDrom in de drive aanwezig is, anders laatie idd gewoon de label van de CD zien (Het VOLUME).

Dus de tekst 'Compact Disc' valt in 2000 volgens mij wel aan te passen in de Reg, alleen weet ik uit m'n hoofd zo ff niet waar. Maarja, je hebt er weinig aan zodra dit weer verdwijnt als je een CDtje erin doet.

Link naar reactie
Uhm, dat zei ik ook..

quote:
Uhm, volgens mij kan je het wel wijzigen, maar dan is het alleen zichtbaar wanneer er GEEN CDrom in de drive aanwezig is, anders laatie idd gewoon de label van de CD zien (Het VOLUME). Dus de tekst 'Compact Disc' valt in 2000 volgens mij wel aan te passen in de Reg, alleen weet ik uit m'n hoofd zo ff niet waar. Maarja, je hebt er weinig aan zodra dit weer verdwijnt als je een CDtje erin doet.

[This message has been edited by dominicbout (edited 03-01-2002).]

Link naar reactie
Wij zijn prima lezers, maar ben je dat zelf dan ook wel? Want als je goed kijkt naar onze reacties snappen we prima waar je het over hebt en hebben we eigenlijk het antwoord al gegeven...lekker blond ding (oeps, nu krijg ik problemen met mijn vriendin) :grin: Maar ik snap nog steeds niet waar je je zo druk over maakt, want de drive letter toekenning blijft hetzelfde, dus je weet toch wel welke cdrom drive welke drive letter is, of ben je dat weer kwijt elke keer als je je pc opnieuw gebruikt? :smile:
Link naar reactie
Hoi,

zeg nu hebben we altijd nog geen antwoord op die vraag. Door er zo op in te gaan wil ik wel eens weten hoe dat kan worden opgelost.

Het zou wel een handig dingetje zijn. Ik heb al even in de register zitten zoeken maar daar is niks te vinden over de cd-rom speler.

Misschien mensen die meer ervaring hebben met de register?

------------------ Bij voorbat dank. Vriendelijke groeten Christophe

P.S. De wereld is een grote grap. Alleen zijn er weinig mensen voor met gevoel voor humor!!!!!

Link naar reactie
Je kan je label gewoon veranderen in het register.

Ga naar HKEY/ Local Machine/ Software/ Microsoft/ Windows/ Currentversion/ Explorer.

Kijk of er al een sleutel is met de naam DriveIcons, Zoniet maak deze. Maak nu bv twee sub sleutels met de stations aanduiding van je cd roms bv D en E , maak hierin een andere sub sleutel en noem deze DefaultLabel ( let op de hoofdletters). in het rechter scherm geef je deze een naam bv Cd Rom En Cd Writer.

sluit regedit en start op nieuw op , en zie daar er staat geen cd rom station meer maar cd rom en cd writer

Link naar reactie
  • 7 jaren later...
[quote:b5f41cf265="WillyF"]Zoals Prasatko heeft gezegd, heeft elke CD een eigen label. Die labelnaam wordt dan ook getoond, wanneer die CD in de speler zit.[/quote:b5f41cf265] Ik heb wel gezien dat dit al een oude topic is. Maar ik zit met een vraag over het tonen van de labelnaam :D Wanneer er een CD in de speler ligt, wordt de inhoud gewoon gelezen maar de labelnaam wordt echter niet getoont in de verkenner :roll: Gebruik zelf Win XP Prof met SP3. Heeft iemand een mogelijke oplossing? Oh ja, in Schijfbeheer wordt de labelnaam wèl getoont :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...