Ga naar inhoud

Kan ik Outlook Express programmeren met VBA?


Aanbevolen berichten

Het is mogelijk om via een VBA macro in Excel het programma Outlook zo aan te sturen dat je een blanco mailschermpje oproept in je Excelwerkblad. Hoe werkt dit? Maak een nieuw werkblad in Excel start de Visual Basic editot (Alt-F11) Kopieer de onderstaande code in een nieuwe module Kies in het Visual Basic Editor scherm op: Extra, Verwijzingen en selecteer met aanvinken: MicroSoft Outlook xx library (de xx staat voor het versienummer van de Outlookversie) Sub SendMail() 'Deze macro start het mailbericht scherm van outlook 'stelt ook in dat er sprake is van een belangrijk mailbericht 'stelt in dat het een terugmail moet sturen bij openen door de lezer 'eventueel kan Subject vervangen worden door: "Mailbericht voor lidnummer:" + de waarde daarvan ' bij .To kan emailadres (als dit bekend is) vast worden ingevuld Dim objOutlook As New Outlook.Application Dim objMail As MailItem 'ga hiervoor staan en druk F1 voor help Set objMail = objOutlook.CreateItem(olMailItem) 'Create a new MailItem With objMail .Subject = "onderwerp" '.To= .Importance = olImportanceHigh .ReadReceiptRequested = "true" .Sensitivity = olPrivate .Display 'laat de mail zien op scherm End With Set objMail = Nothing Set objOutlook = Nothing End Sub Mijn brandende vraag: hoe krijg ik dit voor elkaar als ik in plaats van Outlook, het mailscherm van Outlook Express wil gebruiken? Ik kan wel in het Visual Basic editor scherm via de optie Extra, verwijzingen de optie: Microsoft OutlookExpress5.0 Type Library (= msoe.dll) aanvinken, maar hoe dan verder? De kern van het probleem zit volgens mij in de zin: Dim objOutlook As New Outlook.Application Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Simpel antwoord: niet doen :) De outlook object library is redelijk scriptable, de outlook express object library is anders opgezet en erg buggy. Als je wilt mailen in excel, moet je dit artikel lezen: [url]http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/odc_xl2003_ta/html/odc_xlmail.asp[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...