Ga naar inhoud

[Delphi] Errors ontwijken


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, In Delphi 6 ben ik nu bezig met een programmaatje dat gebruik maakt van een aantal Fastnet componenten (TNMStream enz.). Maar als er nu iets mis gaat met de verbinding (er kan geen verbinding gemaakt worden bijvoorbeeld) komt er zo'n irritante standaard error zoals: "Connection Failed.". Dit wil ik graag vervangen door een zelfgemaakte error (zonder consts.pas). Weet iemand hoe dit moet? Bij de TServerSocket en TClientSocket kon je nog bij de onError de Errorcode op 0 zetten, helaas scheen dit alleen op m'n eigen computer te werken... Dus simpel gezegd: Een standaard error van een component ontwijken. [ Dit bericht is bewerkt door: Johan Stokking op 2002-04-01 09:30 ]
Link naar reactie
1. ErrorCode op 0 zetten werkte bij mij in ieder geval wel met TClientSocket, ook op andere pc's... 2. De netmasters componenten zijn async, dus je bent afhankelijk van events. Als ze een Exception raisen kan je dat nog afvangen met Application.OnException... 3. Gebruik andere componenten. De NetMasters componenten zitten vol met bugs en beperkingen, ben er zelf te vaak tegenaan gelopen. Lees ook voor de grap dit eens: [url]http://www.nevrona.com/Indy/OtherComps.html[/url]. Dat is tevens de site van Indy (Internet Direct). Ik gebruik ze zelf veelvuldig en ben er erg tevreden over. Voorderest is ICS (Internet Component Suite) ook een leuk alternatief naar wat ik gehoord heb, de URL daarvan weet ik alleen zo gauw even niet...
Link naar reactie
Is dat Fastnet zo slecht? Ik krijg wel op onverwachte momenten "Connection Failed" en "Operation on non-socket" terwijl hij al een paar uur dezelfde handeling uitvoert zonder probleem. Ik dacht alleen dat dat mijn ZoneAlarm was... Niet dus. Ik ben nu aan het proberen met de TidTCPClient/Server, en dat lukt wel. Zou je misschien een voorbeeldje met de TidTCPClient en de TidTCPServer kunnen mailen?
Link naar reactie
Voorbeelden van de hele Indy serie kan je op hun site downloaden... Die Netmasters, het eerste probleem kreeg ik al meteen toen ik UDP wou gebruiken. Alhoewel Winsock broadcasten best ondersteunt besloot Netmasters het eruit te laten. Ik uren gezocht naar hardware/software fouten, met Indy binnen 10 minuten UDP broadcast...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...