anoniem Geplaatst: 15 maart 2002 Delen Geplaatst: 15 maart 2002 Hoi, Ik programmeer nu al een tijdje in Windows in C++. Heel makkelijk met Visual C++. Compilen is een eitje, dat doe je met een paar menuklikken. Nu wil ik in Linux gaan programmeren. Mijn vraag is: waar staat informatie over het compileren van mijn code. Zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden (in Linux geen API, maar wat wel) en andere tips die van pas kunnen komen. Groet, Phedny Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2002 man gcc man cc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2002 Nouja, gcc/g++ kun je iig gebruiken. Compilen gaat easy: gcc -o output input.c, en voor c++ is het g++ er zijn nat. nog veel meer opties, maar die kun even opzoeken in de man pag. De lib om de terminal te verknoeien (kleuren etc) is ncurses. (gcc -o output input.c -lncurses). Grafisch geweld is er in linux ook, nl: QT/KDE & GTK. Ik kan zelf nog niet grafisch programmeren, dus zult ff op de desbetreffende sites moeten kijken. een goede IDE is kdevelop (kdevelop.org), een mooi GUI voor c en c++ in KDE. Voor socket/TCP gedoe kun je netdb.h sys/socket.h gebruiken. Hoe dit precies in zijn werk gaat moet je echt in boek opzoeken, want dat is nl. nogal complex. Veel suc6, Barry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2002 Nouja, gcc/g++ kun je iig gebruiken. Compilen gaat easy: gcc -o output input.c, en voor c++ is het g++ er zijn nat. nog veel meer opties, maar die kun even opzoeken in de man pag. De lib om de terminal te verknoeien (kleuren etc) is ncurses. (gcc -o output input.c -lncurses). Grafisch geweld is er in linux ook, nl: QT/KDE & GTK. Ik kan zelf nog niet grafisch programmeren, dus zult ff op de desbetreffende sites moeten kijken. een goede IDE is kdevelop (kdevelop.org), een mooi GUI voor c en c++ in KDE. Voor socket/TCP gedoe kun je netdb.h sys/socket.h gebruiken. Hoe dit precies in zijn werk gaat moet je echt in boek opzoeken, want dat is nl. nogal complex. Veel suc6, Barry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2002 [mededeling] Dit forum zuigt :-S, sorry voor de onnodige extra's posts, maar het is tegenwordig niet meer mogelijk om je post te verwijderen [/mededeling] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2002 Als je nou eens op edit klikt bij je bericht... Daar kun je kiezen voor bericht verwijderen. Aanklikken en dan 'Plaats bericht'. Vervolgens word je bericht verwijderd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2002 Maar dat werkt alleen binnen dertig minuten vanaf het moment dat je de post geplaatst hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2002 Hoi, Maar nu het volgende. In Windows begon ik gewoon elke .c met: #include <windows.h> En die file zorgde ervoor dat ik bijna alle API-functies kan gebruiken. Wat moet ik in Linux includen. Ik wil om te beginnen alleen werken met STDIN en STDOUT en ik wil graag met sockets klooien. Later ga ik misschien iets doen met X of deamons, als ik Linux en C wat beter onder de knie heb. Groet, Phedny Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2002 stdio.h voor stdin en stdout etc voor sockets, zie antwoord van phaas Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2002 [quote:3aadb06c04] Op 15-03-2002 11:22 schreef Phedny: (in Linux geen API, maar wat wel) en andere tips die van pas kunnen komen. [/quote:3aadb06c04] Ik heb zojuist KDevelop ontdekt. Lijkt mij op het eerste gezicht een IDE voor C/C++ onder linux. _________________ Arend. [ Dit bericht is bewerkt door: Arend_ op 2002-04-01 18:50 ] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen