Ga naar inhoud

Linux C++


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik programmeer nu al een tijdje in Windows in C++. Heel makkelijk met Visual C++. Compilen is een eitje, dat doe je met een paar menuklikken. Nu wil ik in Linux gaan programmeren. Mijn vraag is: waar staat informatie over het compileren van mijn code. Zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden (in Linux geen API, maar wat wel) en andere tips die van pas kunnen komen. Groet, Phedny
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nouja, gcc/g++ kun je iig gebruiken. Compilen gaat easy: gcc -o output input.c, en voor c++ is het g++ er zijn nat. nog veel meer opties, maar die kun even opzoeken in de man pag. De lib om de terminal te verknoeien (kleuren etc) is ncurses. (gcc -o output input.c -lncurses). Grafisch geweld is er in linux ook, nl: QT/KDE & GTK. Ik kan zelf nog niet grafisch programmeren, dus zult ff op de desbetreffende sites moeten kijken. een goede IDE is kdevelop (kdevelop.org), een mooi GUI voor c en c++ in KDE. Voor socket/TCP gedoe kun je netdb.h sys/socket.h gebruiken. Hoe dit precies in zijn werk gaat moet je echt in boek opzoeken, want dat is nl. nogal complex. Veel suc6, Barry
Link naar reactie
Nouja, gcc/g++ kun je iig gebruiken. Compilen gaat easy: gcc -o output input.c, en voor c++ is het g++ er zijn nat. nog veel meer opties, maar die kun even opzoeken in de man pag. De lib om de terminal te verknoeien (kleuren etc) is ncurses. (gcc -o output input.c -lncurses). Grafisch geweld is er in linux ook, nl: QT/KDE & GTK. Ik kan zelf nog niet grafisch programmeren, dus zult ff op de desbetreffende sites moeten kijken. een goede IDE is kdevelop (kdevelop.org), een mooi GUI voor c en c++ in KDE. Voor socket/TCP gedoe kun je netdb.h sys/socket.h gebruiken. Hoe dit precies in zijn werk gaat moet je echt in boek opzoeken, want dat is nl. nogal complex. Veel suc6, Barry
Link naar reactie
Hoi, Maar nu het volgende. In Windows begon ik gewoon elke .c met: #include <windows.h> En die file zorgde ervoor dat ik bijna alle API-functies kan gebruiken. Wat moet ik in Linux includen. Ik wil om te beginnen alleen werken met STDIN en STDOUT en ik wil graag met sockets klooien. Later ga ik misschien iets doen met X of deamons, als ik Linux en C wat beter onder de knie heb. Groet, Phedny
Link naar reactie
[quote:3aadb06c04] Op 15-03-2002 11:22 schreef Phedny: (in Linux geen API, maar wat wel) en andere tips die van pas kunnen komen. [/quote:3aadb06c04] Ik heb zojuist KDevelop ontdekt. Lijkt mij op het eerste gezicht een IDE voor C/C++ onder linux. _________________ Arend. [ Dit bericht is bewerkt door: Arend_ op 2002-04-01 18:50 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...