Ga naar inhoud

[java] applet: wie weet hoe dit moet?


Aanbevolen berichten

Ik ben een applet aan het maken dat om de zoveel seconden een nieuwe text in een textfield laat zien. Hiervoor had ik het volgende bedacht: [code:1:b39feeff01] public void showIt() { while(true) { Enumeration e = mes.elements(); while(e.hasMoreElements()) { field.setText((String)e.nextElement()); try{Thread.sleep(2000);} catch(Exception s) {field.setText("error");} } } } [/code:1:b39feeff01] Waarbij: mes ==een vector met berichten field == textfield Zo worden de elementen uit een vector na elkaar geplaatst. Het werkt wel alleen het irritante gebeurt wanneer je een ander scherm over de pagina heen doet, en vervolgens weer terug haalt. Dan wordt ie niet gelijk ge-repaint. Is dit te vatten/weet iemand hoe dit moet? (de functie wordt door een button getriggered) Tnx, Haike _________________ de NS is alleen op tijd als jij te laat bent [ Dit Bericht is bewerkt door: zegwaard op 2002-03-12 20:56 ]
Link naar reactie
ja ik heb om het te testen, deze methode vanuit een actionperformed aangeroepen, maar uiteindelijk moet het bij het opstarten (init() ?) al gebeuren. Ja dus.. Maar als ik het bij init() doe dan gebeurt er niks, behalve dat hij het laatste element uit de vector toont. (Ik heb dus het idee dat hij bij het initialiseren de hele lus al door geweest is.) Snap je dit nog? :wink: Haike
Link naar reactie
ik snap het een beetje, wat je in ieder geval moet doen is een aparte thread maken die die text langzaam neerzet. wat er nu gebeurt is dat de awt thread (de thread die zorgt voor het afhandelen van de muis <b>en het repainten </b> bezig is jouw letterjes op het scherm te zetten en slapen (de Thread.sleep(2000)) maak een nieuwe thread die die letterjes neerzet en start alleen die thread. weet je hoe dat moet??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...