Ga naar inhoud

Een "automatische knoppendrukker" bouwen


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Ik wilde hier het volgende verzoek plaatsen voor de Delphi/C++ programmeurs. Ikzelf ben een VB-man, maar dat is voor onze huidige situatie helaas niet toereikend: We zouden een executable willen hebben die de verwijdering van de NetWare Client kan automatiseren. Als we nu de unc32.exe starten komt er 2x een popupvenster naar voren waarbij input van de gebruikers vereist is. Een keer moet men op de spatiebalk drukken om door te gaan en een keer om te rebooten. Wij willen nu een executable hebben die je als commandline-parameters de naam van het betreffende venster mee kan geven en tevens de vereiste actie, bijv: [b:9ed3b9657e]Programma.exe /"NetWare Client Uninstall" /"10"[/b:9ed3b9657e] -> De 10 voor een <Spatie> (of was het nou 8???) [b:9ed3b9657e]Programma.exe /"NetWare Client Uninstall" /"13"[/b:9ed3b9657e] -> De 13 voor een <Enter> Of zoiets dergelijks!!! Is er iemand die dit voor ons kan realiseren? Die commandline parameters willen we gebruiken omdat we dan een oplossing hebben die we in de toekomst wellicht vaker kunnen gebruiken. Ik hoop dat iemand ons kan helpen... Bij voorbaat dank, Mark [ Dit Bericht is bewerkt door: mark op 2002-03-12 20:36 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: mark op 2002-03-12 20:38 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: mark op 2002-03-12 20:39 ]
Link naar reactie
Misschien een stomme vraag maar waarom kan dit niet in VB? Ik neem aan dat je weet hoe je vensters kunt detecteren. Waarom geen timer die regelmatig 'kijkt' or er een venster bij is gekomen. Je kunt zoeken op titel of op aantal vensters dat tevoorschijn komt tijdens de deïnstallatie. Toetsaanslagen doorsturen naar een control op zo'n venster lijkt me ook al niet onmogelijk; daar is vast wel een api functie voor te vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...