Ga naar inhoud

Printen in VB


Aanbevolen berichten

Ik wil de mogelijk in mijn programma inbouwen om bepaalde gegevens uit te printen. Ik doe dit met de opdracht printer.print Het programma neemt dan automatisch de standaard printer die in windows is ingesteld. Het probleem is dat het programma crasht als het geen printer kan vinden (er is geen printer ingesteld, de printer is niet aangesloten, de printer staat uit, enz) Dit is op z'n zachts gezegd dus nogal zwakjes. Hoe kan ik mijn programma nu laten controleren of er wel een printer beschikbaar is?
Link naar reactie
Commondialog kun je ook gebruiken voor de standaard printer (RTF = richtext): Private Sub printer() On Error GoTo Printercanceled CMDialog1.Flags = cdlPDReturnDC + cdlPDNoPageNums If RTF.SelLength = 0 Then CMDialog1.Flags = CMDialog1.Flags + cdlPDAllPages Else CMDialog1.Flags = CMDialog1.Flags + cdlPDSelection End If 'Document geladen, dan printen CMDialog1.ShowPrinter RTF.SelPrint CMDialog1.hDC If RTF.SelLength = 0 Then CMDialog1.Flags = CMDialog1.Flags + cdlPDAllPages Else CMDialog1.Flags = CMDialog1.Flags + cdlPDSelection End If CMDialog1.ShowPrinter If CMDialog1.hDC > 0 Then RTF.SelPrint CMDialog1.hDC End If Printercanceled: Exit Sub End Sub
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...