Ga naar inhoud

Excel-VBA-formulieren


Aanbevolen berichten

Heeft iemand een idee hoe ik de invoer in tekstvakken op mijn formulier kan beperken (dus zonder achteraf te evalueren)? Ik wil dat er alleen maar getallen (tussen 0 en 100) ingevoerd kunnen worden. Ik dacht aan het gebruik van 'Onkey', maar dat werkt niet binnen formulieren. Verder zou ik graag willen weten of het mogelijk is om lijnen en rechthoeken op een formulier te trekken/plaatsen zonder 'groepsvak' te hoeven gebruiken.
Link naar reactie
Ik gebruik in WORD de volgende code. Volgens mij moet dit in EXCEL ook wel kunnen. ' voor het tekstvak Private Sub tekstvak_keypress(ByVal keyascii As MSForms.ReturnInteger) ' controle op geldige invoer. Dit gaat per karakter If geengetal(keyascii) Then SendKeys "{BACKSPACE}" End If End Sub Private Function geengetal(ByVal keyascii As Long) As Boolean ' procedure die op getalkarakter controleert If (keyascii < 48 Or keyascii > 57) Then MsgBox "U dient een getal in te toetsen.", vbInformation, "" geengetal = True End If End Function
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...