Ga naar inhoud

splitsen adresgegevens


Aanbevolen berichten

Ik heb een excelbestand met daarin een kolom "adres". Deze kolom wil ik splitsen in - postadres (straat of postbus) - huisnummer - toevoeging huisnummer (bijv bisA of "3 hoog") postadres en huisnummer zijn meestal aanwezig, toevoeging huisnummer meestal niet) Is er iemand die hier ooit iets voor geschreven heeft?
Link naar reactie
Wat ik zou doen is het veld van achter naar voren toe scannen voor spaties en bij de eerste spatie heb je het laatste deel van de tekst. Doe hier een test 'IsNumeric' op en als deze faalt heb je een toevoeging, anders is dat het huisnummer. Je zegt dat het huisnumer meestal aanwezig is, en ook het postadres. Als deze nou niet aanwezig zijn, zorg dan dat er een vraagteken en een 0 staan, dan zal bovenstaand idee altijd werken.
Link naar reactie
Ik heb zoiets dergelijks ooit eens gedaan voor een database met zo'n 50.000. records. De straatnaam is er vrij makkelijk uit te filteren, door vanaf links op zoek te gaan naar de eerste numerieke waarde (eerst ervoor zorgen dat bijv 2e vd Helststraat als Tweede vd Helststraat wordt geschreven). Het lastigste is de splitsing van huisnummer en toevoeging, zeker als invoer door meerderen is gedaan. Denk aan: 3-hoog, III, ''', 3e etage, etc. Enige handmatige correctie zal hier altijd moeten plaatsvinden.
Link naar reactie
hartelijk dank voor de aangereikte suggesties. Ik heb een functie geschreven die een aangeleverd adres splitst in straat, huisnummer en toevoeging. Uitgangspunten hierbij: uitgangspunten: - meest rechtse deel van eventuele toevoeging bestaat uit een of meer char-strings eventueel voorafgegaan door een numeriek deel (wat dus altijd aan begin staat) - huisnummer bestaat uit precies 1 numeriek deel - alles daarvoor is de straat - straat bevat in ieder geval een niet-numeriek gedeelte Dit werkt uitstekend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...