Ga naar inhoud

[Delphi 4] EAccessViolation in NTDLL.dll ...


Aanbevolen berichten

Heeft iemand enig idee wat deze DLL precies regelt binnen NT ? Aangezien de vorige versie van m'n programma (v2.0 van de Bot-editor) zonder problemen werkte, vermoed ik dat het iets in de nieuwe code is dat hier bij NT (servicepack 6) en WinXP op precies dezelfde manier problemen oplevert. Ik zal Delphi4 waarschijnlijk op de betreffende pc moeten installeren om via de debugger de fout te kunnen achterhalen ... Maar misschien heeft iemand een beter idee heeft waar ik kan zoeken ?
Link naar reactie
Deze fout krijg ik meestal aan de hand van een andere error die helemaal niets met NTDLL te maken heeft... wat de Access Violation betreft zou je hier eens naar kunnen kijken, heeft mij ook geholpen: http://www.undu.com/Articles/010729d.html (oja: delphi installen helpt vaak niet, het vervelende in mijn geval was dat als de pc Delphi geinstalleerd had dat de debugger de fout dan negeerde, maar zonder Delphi kreeg ik de fout wel)
Link naar reactie
Ik heb het vermoeden dat de fout niet zal verdwijnen als ik D4 installeer. Aangezien ik net op een andere pc met D4 & D5 getest en daar trad het probleem nog steeds op (zonder de sources kon ik alleen niet verder :sad:). Thuis maar verder proberen en hopen dat ik het vind :smile: -- edit -- Die link werkt niet :sad: => kan server niet vinden _________________ - [url=http://jafo.mienadres.nl]JaFO's Bot-editor voor UT[/url] versie 2.0 - = als het af is => v2.5 : beter & minder bugs = [ Dit Bericht is bewerkt door: JaFO op 2002-03-04 19:27 ]
Link naar reactie
Ik zag het ja, vreemd, misschien hebben ze 'm dan toch uit de lucht gehaald (de maker zei al dat ie ging kappen). Gelukkig heb ik toen ik dat las een complete offline backup gemaakt van de hele site :grin:. Dus als je 'm nog een keer wilt upload ik dat artikel wel even... heb ook alles al in een unit gegooid die je gewoon kan toevoegen aan je project en dan ben je klaar, mail even ofzo als je 'm wilt hebben...
Link naar reactie
Kun je in het kort hier jouw 'oplossing' samenvatten (zodat anderen het nog kunnen vinden) ? e-mail is ok ( JaFO18@Hotmail.com ) zolang het duidelijk is van wie het afkomstig is. //- Ik meende tijdens m'n speurtocht ook iets gezien te hebben over problemen met TToolbar & NT. Aangezien ik dit component toch door een normale t(speed)button wilde vervangen ...
Link naar reactie
't is wel handig dat je op die manier ook op een 'vreemde' pc de foutmeldingen nog kunt achterhalen ... :smile: //-- Ik ben er (volgens mij) achter wat de oorzaak was : ik deed een F.ReadString('','veld','') (F = TIniFile) ... en daar kon NT niet tegen :???: Door die situatie af te vangen kwam ik zonder AV-fout gewoon verder :smile: Probleem is wel dat het programma nu niks kan doen omdat de locatie van 'Unreal Tournament' onder NT niet gevonden wordt ... :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...