Ga naar inhoud

VBA en Word 97: opslaan als


anoniem

Aanbevolen berichten

De enige manier die ik heb kunnen vinden om in VBA (Word 97) een document op te slaan als MET BEHOUD VAN de foutmelding als een bestand dreigt te worden overschreven is via wdWordDialogSaveAs.Show. Niet erg logisch, maar ik zal wel wat over het hoofd hebben gezien ... Enfin, weet iemand hoe je in dat dialoogvenster de Opslaan button kan "indrukken" met VBA. Dat lukt mij namelijk alleen via Sendkeys "~" (= ENTER), maar dat lijkt pas goed te werken als het dialoogvenster al een paar keer in beeld is geweest. Iemand een idee over deze uithoek van VBA?
Link naar reactie
Je kan natuurlijk ook zelf controleren of het bestand bestaat. Dat is wat winword.exe ook laat doen als de gebruiker op het werkbalkknopje klikt. De functie Dir(bestand) geeft de bestandsnaam terug als het bestand gevonden wordt: Dir("C:autoexec.bat") -> "C:autoexec.bat" Dir("C:tempverwijderd.doc") -> "" Je check wordt dan dus: Bestand = ActiveDocument.Path & "~temp.doc" If Dir(Bestand) <> "" Then ... Met op de puntjes je afhandeling, bijv. een inputbox om een nieuwe bestandsnaam te vragen, of je plakt gewoon een teken voor de bestandsnaam...
Link naar reactie
Paulus, Dank voor het meedenken. Ik zal nog even laten horen of ik er uit kwam! Gelijk even een tweede vraag. Ik gebruik een UserForm dat ik maar niet automatisch "weg" krijg - wanneer mij dat uitkomt in de desbetreffende procedure. (FrmEtc.Unload geeft namelijk in dit geval foutmeldingen, frmEtc.Hide geeft problemen als ik het UserForm later weer aanroep: in mijn geval verkeerde gegevens in het UserForm). Kortom: is er een code voor sluiten (het "kruisje" rechtboven)? Of iets met een vergelijkbaar resultaat. PeBo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...