Ga naar inhoud

Kan iemand me helpen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil graag een simpel programma maken. Is er een vrijwilliger die me wil helpen? Het is de bedoeling dat ik een *.exe maak (liefst vb) waar twee lijsten instaan. In de linkse lijst staan verschillende goederen(bij het begin van de dag, en waar ik natuurlijk steeds goederen kan bijplaatsen of wegdoen).In de rechtse staan de goederen die ik van de linkse kolom in de loop van de dag heb aangeduid en overgebracht heb.En de rechtse lijst dien ik nadien(op het einde van de dag) uit te printen met prijzen in euro. Kan iemand helpen.
Link naar reactie
Meer informatie graag Als je links iets aanduidt en overbrengt naar rechts, moet het links dan weg? Of heb je er ook aantallen bij staan en moeten deze aangepast worden? Staan er prijzen bij de goederen in de linkse lijst? Of komt de prijs erbij tijdens het naar rechts overbrengen? Of vul je de prijzen in vlak voor het uitprinten? En is de prijs per totaal of per vastgestelde eenheid (paar, stuk, pond, ...)? Is de linkse lijst een dagoverzicht of een redelijk stabiele lijst. Oftewel, moet de linkse lijst op de een of andere manier bewaard worden voor de volgende dag? En is dat dan een soort standaard lijst of een "[i:1dc4bc2c1c]Dit heb ik over van gister[/i:1dc4bc2c1c]" lijst? Is er standaard (aan het einde van de dag) een printer aangesloten of moet het te printen werk opgeslagen worden als er geen printer aanwezig is? Zo ja, moet je er aan herinnerd worden bij programma start of afsluiten? Zomaar wat vraagjes voor de persoon die dit wil maken, dat ik deze vragen stel betekent niet perse dat ik tijd heb om je te helpen. [img:1dc4bc2c1c]http://www.smilies.nl/happy/xyxwave.gif[/img:1dc4bc2c1c]
Link naar reactie
De lijst links is een vaste lijst (aanpasbaar). De prijzen moet je ergens manueel invullen.(schommelende prijzen)De uitprint moet de totaalprijs van de verkochte goederen van die dag weegeven.De lijst links moet zeker bewaard worden voor de dag nadien.Het bevat bv alle merken van sigaretten.Standaard lijst dus.(prijs vul je toch elders in) Het moet uit te printen zijn en eventeel op te slaan. Hopelijk volstaat dit...
Link naar reactie
[quote:ae820a9a76] Op 25-02-2002 12:04, schreef olivier: De lijst links is een vaste lijst (aanpasbaar). [/quote:ae820a9a76] Hiermee bedoel ik dat er eventueel items kunnen bijkomen achteraf. Bv nieuwe producten. Maar zeker ook bv producten die men uit die lijst kan verwijderen. Alhoewel dit natuurlijk niet dagelijk zal gebeuren.
Link naar reactie
[quote:9b8f3d21ff] Op 25-02-2002 22:35, schreef olivier: Dit is het zowat... [/quote:9b8f3d21ff] Ik bedoel eigenlijk ... de aantallen of goederen (namen van de goederen) blijven links staan maar ze komen er rechts wel bij. Dus de lijst links blijft steeds onveranderd.De lijst recht krijgt de input van links. Dus kort: links staat bv marlboro, bastos, douwe egberts. Ik klik op de goederen en kan ze naar recht brengen.De lijst links blijft onveranderd. De rechtse wordt aangepast en bijgevuld laat ons zeggen en geeft een totaalbeeld van de goederen die die dag verhandeld werden. Het is voor op mijn werk. Daar is een winkel en alles wordt opgeschreven met de hand.Met vergissingen tot gevolg. Dus is het een soort stockholder.
Link naar reactie
Bedoel je zoiets ? [img:d18b5eff72]http://httpd.chello.nl/~r.dautzenberg/jbe2_5_alfa/infloadouteditor.gif[/img:d18b5eff72] (dit is een dialoog uit m'n 'bot-editor') Links staat een lijst met alle mogelijke wapens waar je uit kunt kiezen. Deze lijst is 'vast', maar toch te wijzigen mocht dat nodig zijn. En rechts heb je je 'uitrusting' (loadout) _________________ - [url=http://jafo.mienadres.nl]JaFO's Bot-editor voor UT[/url] versie 2.0 - = als het af is => v2.5 : beter & minder bugs = [ Dit Bericht is bewerkt door: JaFO op 2002-02-25 23:43 ]
Link naar reactie
  • 5 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...