Ga naar inhoud

Nog een klein vraagje!!! Delphi!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal checkboxen die gecontroleerd moeten worden of deze zijn aangevinkt. Nu is het wel te doen als je 3 checkboxen hebt, om deze te controleren. Met de volgende code: If Checkbox1.Checked = true and If Checkbox2.Checked = true and If Checkbox3.Checked = true then bl@@t else bl&&t Als er een van de Checkboxen nog TRUE is dan moet er een MessageDlg gegeven worden met het bericht dat er nog een checkbox is aangevinkt. Indien er geen checkbox is aangevinkt dan is alles OKAY. Aangezien ik 30 checkboxen moet controleren of deze wel of niet aangevinkt zijn. Is mijn vraag nu!!!! Wie kan er een korte functie / procedure schrijven voor mij. Of in ieder geval een hint geven. Met vriendelijke groet, R1ddl3r _________________ "The agony in my destiny mirrors the solitude of my isolated fears." -The R!ddler [ Dit Bericht is bewerkt door: R1ddl3r@work op 2002-02-14 14:58 ]
Link naar reactie
Nou nou, dit had je zelf ook kunnen bedenken na m'n laatste post, kwestie van logisch nadenken: [code:1:a6a711512e] var bFound: Boolean; iComp: Integer; begin bFound := False; for iComp := 0 to Form1.ComponentCount - 1 do if Form1.Components[iComp] is TCheckBox then if TCheckBox(Form1.Components[iComp]).Checked = True then begin bFound := True; break; end; if bFound then MessageBox(Handle, 'Er staat nog een checkbox aangevinkt!', 'Oeps!', MB_OK or MB_ICONINFORMATION); end; [/code:1:a6a711512e]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...