Ga naar inhoud

Geselecteerde cel altijd boven


anoniem

Aanbevolen berichten

Hier een kleine vba/Excel vraag waarvan de oplossing waarschijnlijk heel simpel is maar ik deze even niet weet. als ik een cel wil selecteren door middel van een macro gebruik ik altijd deze code: Sub Cel_A240_selecteren() Range("A240").Select End Sub Alleen word die cel dan altijd in het midden van het beeld weergegeven. Hoe kan ik er voor zorgen dat de via de macro geselecteerde cel altijd de bovenste cel in mijn mijn beeld is?. Waarschijnlijk de macro iets aanpassen maar hoe?
Link naar reactie
Weet niemand een oplossing op mijn vraag? Ik ben namelijk met een artikeloverzicht bezig (in excel) en heb een paar knoppen ingevoegd om zo makkelijk naar bijvoorbeeld een artikel beginnend met de letter T te gaan (of een andere letter). Natuurlijk handig als het eerste artikel met die letter boven in beeld komt te staan en niet in het midden. Jullie hebben vast wat meer ervaring met Vba dan ik dus als één van jullie een antwoord heeft op mijn vraag dan lees ik dit graag. Cor [ Dit Bericht is bewerkt door: Cor vd H op 2002-02-13 16:57 ]
Link naar reactie
De oplossing die je me hebt gegeven werkt goed. Bedankt. Alleen nog een klein vraagje: Wanneer ik artikelen heb toegevoegd aan het overzicht dan staat het artikel wat als eerste met de letter T begint niet meer op regel 240 maar bijvoorbeeld op regel 248. Gevolg hiervan is dat ik steeds de macro's moet aanpassen om zo weer het eerste artikel met bijvoorbeeld de letter T boven in beeld te krijgen. Is er op die macro niet een variant mogelijk dat hij altijd berekend welke cel de eerste is beginnend met een bepaalde letter en deze dan boven in beeld zet?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...